قیمت نفت امروز جمعه 20 آبان ماه 1401

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت نفت به‌خاطر فروکش کردن ترس از رکود اقتصاد آمریکا در روز جمعه افزایش یافت، اما به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین و احتمال کاهش تقاضا برای سوخت در این کشور به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا، در آستانه یک کاهش هفتگی بیش‌از 4 درصدی قرار دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.21 درصد افزایش به 93 دلار و 87 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 20 سنت معادل 0.23 درصد افزایش 86 دلار و 67 سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت آمریکا و نفت خام برنت طی 5 روز گذشته به‌ترتیب بیش‌از 6 درصد و 5 درصد کاهش قیمت داشتند.

خبر پائین‌تر از حد انتظار بودن نرخ تورم در آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد باعث کاهش ارزش دلار شد و قیمت نفت را افزایش داد. به‌این‌ترتیب انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا روند افزایش نرخ بهره را آرام‌تر کرده و خطر رکود بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا کاهش یابد.

پایین آمدن ارزش دلار قیمت نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تقاضا برای آن را افزایش می‌دهد.

البته تحلیلگران عقیده دارند سخت‌تر شدن قرنطینه‌های کرونایی در گوانجو، قطب تولید کارخانه‌ای در چین به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا در این شهر، خطر کاهش تقاضا را بالا برده و مانع افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.

علاوه‌بر دستور دورکاری در این شهر چین که حمل‌ونقل و تقاضا برای سوخت را پایین آورده، رفت‌وآمد در کل چین به‌خاطر نگرانی مردم از گیر افتادن در قرنطینه‌ها کاهش یافته‌است.

امید به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در این کشور باعث بالا رفتن قیمت نفت در هفته گذشته شد. اما اظهارات مقامات بهداشتی چین در این هفته نشان داد که این محدودیت‌ها همچنان ادامه خواهند داشت.

کدخبر: 841890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟