قیمت نفت امروز چهارشنبه 13 مهر ماه 1401

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، قیمت نفت پس‌از افزایش بیش‌از 3 درصدی در روز گذشته امروز در آستانه اجلاس اوپک پلاس کمی کاهش یافت. تاجران عقیده دارند بالا رفتن ارزش دلار دلیل اصلی کاهش قیمت نفت است چون تقاضا از سوی خریداران دارای سایر ارزهای دنیا را پایین می‌آورد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 8 سنت معادل 0.09 درصد کاهش به 91 دلار و 72 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 16 سنت معادل 0.18 درصد کاهش 86 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس امروز چهارشنبه در وین دیدار خواهند داشت تا درمورد حدود 2 میلیون بشکه در روز کاهش تولید تصمیم‌گیری کنند.

این مقدار کاهش تولید بزرگ‌ترین کاهش تولید اوپک پلاس از زمان سقوط تقاضا در 2020 به‌دنبال بحران کروناست.

آمریکا تولیدکنندگان اوپک پلاس را تحت فشار گذاشته تا تولید خود را بیش‌از اندازه پایین نیاورند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از افزایش قیمت بنزین در کشورش جلوگیری کند.

البته کاهش تولید اوپک پلاس تاثیر چندانی بر عرضه نفت نخواهد گذاشت چون بسیاری از کشورهای عضو این ائتلاف همین حالا هم پایین‌تر از سهمیه‌های خود تولید می‌کنند. اوپک پلاس در ماه اوت 3.58 میلیون بشکه در روز تا هدف تولید خود فاصله داشت.

تحلیلگران عقیده دارند توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید این پیغام را به دنیا می‌دهد که این ائتلاف مصمم به حمایت از بازار نفت است.

مؤسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد: ذخایر نفت خام این کشور حدود 1.8 میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به 30 سپتامبر پایین آمده‌است.

کدخبر: 830814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟