بورس امروز آخرین روز معاملاتی هفته را با صعود شاخص سازها آغاز کرد + جدول نمادها

به گزارش رکنا، بورس امروز چهارشنبه 5 مرداد ماه 1401، پنجمین روز هفته را با رشد بیش از 4 هزار واحد شروع کرد. امروز شاخص کل 4 هزار و 580 واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و 443 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن مثبت شد و با رشد 561 واحدی در ارتفاع 388 هزار و 863 واحد قرار گرفت.

نمادهای فولاد، فملی، نوری، فارس و شستا بیشترین اثر مثبت را بر بورس امروز گذاشتند.

روز دوشنبه گذشته بورس افت کم سابقه ای را تجربه کرد به طوری که تا پایان روز 24 هزار واحد سقوط کرد. برخی تحلیل گران و کارشناسان اقتصادی دخالت و تصمیم های بانک مرکزی درخصوص افزایش نرخ بهره بین بانکی را دلیل افت شاخص ها می دانند.

با اعلام بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در پایان چهارمین هفته تیر ۱۴۰۱ به ۲۱.۳۱ درصد رسید و به روند رکوردشکنی خود در دو ساله اخیر ادامه داد. مطابق اعلام بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در ۳۰ تیر ۱۴۰۱ با ثبت رقم ۲۱.۳۱‍ درصد، رشدی ۰.۱۷ واحد درصدی را نسبت به هفته گذشته ثبت کرد. نرخ بهره بین بانکی یکی از ابزارهای مهم برای کنترل تورم است و افزایش آن می‌تواند اثر مثبتی در کاهش نرخ تورم داشته باشد.

این در حالی است که پیش از این وزیر اقتصاد درخصوص حفظ این نرخ در محدوده ۲۰ درصد وعده داده بود؛ افزایش بی‌سابقه این نرخ هشداری برای سرمایه‌گذاران در راستای به‌کارگیری سیاست‌های پولی انقباضی توسط دولت است.

بورس اوراق بهادار تهران

کدخبر: 808037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟