وزیر نیرو وارد باکو شد
حجم ویدیو: 8.58M | مدت زمان ویدیو: 00:00:26

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی اکبر محرابیان" دقایقی پیش به منظور دیدار با مقامات بلندپایه جمهوری آذربایجان با استقبال مقامات رسمی این کشور، وارد شهر باکو شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف با اشاره به اهداف سفر، اظهار کرد: این سفر در راستای توسعه روابط همکاری دو کشور در حوزه آب و برق و پیگیری مصوبات دیدار روئسای جمهور ایران و آذربایجان انجام می‌شود.

محرابیان در ادامه با اشاره به همکاری‌های مشترک دو کشور گفت: در زمینه برق سنکرون‌سازی برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه و در حوزه آب نیز بهره‌برداری از سدهای خداآفرین و قیزقلعه‌سی با کشور آذربایجان همکاری داریم که در این سفر به رفع موانع و تسریع این پروژه‌ها خواهیم پرداخت.

دیدار با "الهام علی اف" رئیس جمهور، "شاهین مصطفی‌یف" معاون نخست وزیر و "پرویز شهبازوف" وزیر انرژی آذربایجان از جمله برنامه‌های مهم وزیر نیرو در این سفر یکروزه است.

توسعه روابط دو کشور برای تعمیق اقتدار انرژی منطقه

همکاری‌های مشترک ایران و آذربایجان علاوه بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور، برای اقتدار انرژی منطقه نیز تاثیرگذار است چراکه سابقه این همکاری‌ها به سال‌های دور برمی‌گردد.

دولت سیزدهم از ابتدای شروع کار خود بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید داشته و بر این باور است که این کشورها همواره دارای پتانسیل بالایی در حوزه‌های مختلف، مخصوصا انرژی هستند که استفاده از این ظرفیت زمینه‌ساز تحکیم اقتدار منطقه را بیش از پیش فراهم می‌سازد؛ از این رو پیگیری و آغاز فصل نو روابط با کشورهای همسایه هر روز رو به افزایش است.

"علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو که روز گذشته در راس هیئتی بلندپایه به باکو پایتخت کشور آذربایجان سفر کرد، به عنوان سفیر انرژی آب و برق درصدد برداشتن گام‌های جدید و موثری در راستای توسعه و تعمیق مناسبات دوستانه دو کشور و پیگیری مصوبات انرژی اجلاس همکاری‌های مشترک تهران-باکو است.

کدخبر: 800744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟