سفیر ایران در کنیا: کاشی و سرامیک یزد به آفریقا صادر می شود

به گزارش رکنا، جعفر برمکی در جریان سفر خود به استان یزد به همراه هیاتی تجاری از کشور کنیا با حضور در محل نمایشگاه‌های دائمی بازار سرامیک ایران در میبد، راه‌های فعال سازی دیپلماسی اقتصادی این شهرستان با کنیا را با معاون اقتصادی استاندار، فرماندار و جمعی از صاحبان صنایع میبد مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: محصولات ایرانی به ویژه کاشی و سرامیک را به بازار کشور‌های آفریقایی خصوصا کنیا صادر خواهیم کرد.

سفیر ایران در کنیا با اشاره به ظرفیت‌های بازار کشور‌های شرق آفریقا خصوصا کنیا گفت: هدف ما در درجه اول ایجاد نمایشگاه دائمی از محصولات مصالح ساختمانی در کنیا است که هسته اصلی سرمایه گذاران آن امروز در این مکان حضور دارند.

برمکی تصریح کرد: امیدواریم به زودی محصولات ایرانی به ویژه در حوزه کاشی و سرامیک که از کیفیت، تنوع و قیمت رقابتی برخوردار است را در بازار کنیا و کشور‌های شرق آفریقا که پتانسیل خوبی در حوزه ساخت و ساز دارند، گسترش دهیم.

سفیر ایران در کنیا با اشاره به سرعت بالای ساخت و ساز و رشد ۱۲ درصدی ساختمان سازی در کنیا خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت کنیا انبوه سازی و تولید مسکن‌های مقرون به صرفه است و این فرصت خوبی برای تولید کنندگان ما در مصالح ساختمانی و کاشی و سرامیک به شمار می‌آید که در بازار شرق آفریقا حضور پررنگی داشته باشند.

منبع: فارس

کدخبر: 798740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟