یارانه این افراد قابل برداشت نیست

به گزارش رکنا، بعد از آنکه یارانه جدید در اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، مشخص شد که حدود شش میلیون نفر از افرادی که تا فرودین‌ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند، تحت عنوان دهک دهم حذف شده‌اند.

این موضوع که با تشخیص وزارت رفاه انجام شده بود، اعتراض بسیاری را به دلیل عدم تشخیص صحیح در دهک‌بندی به همراه داشت و از این جهت رئیس جمهور دستور فوری بررسی وضعیت کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده بودند صادر و تاکید کرد که به حسابشان واریز انجام شود.

افرادی که نسبت به عدم دریافت یارانه و دهک بندی اعتراض داشتند آن را در سامانه hemayat.mcls.gov.ir ثبت کردند و بعد از دو مرحله اعلام لیست از سوی وزارت رفاه، برای تمامی این افراد، یک مرحله یارانه، واریز شده است ولی مسدود بوده و قابل برداشت نیست.

این در حالی است که از دو مرحله یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی که در قالب مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶، واریز شده بود، بخش اول در ۲۱ اردیبهشت و بخش دوم در ۲۱ خرداد قابل برداشت شد،‌ در این بین معترضانی که به حسابشان واریز صورت گرفته بود، این تصور را داشتند که می‌توانند در خردادماه برداشت انجام دهند و حتی پیگیر آن نیز شده‌اند، در حالی که باید توجه داشته باشند، مبلغ واریزی برای آنها در ازای یک مرحله بوده است و فعلا مسدود باقی خواهد ماند.

قرار است بعد از بررسی وضعیت افراد معترض در وزارت رفاه، در صورت تشخیص مشمولیت برای دریافت یارانه، مبلغ مسدود شده آزاد و قابل برداشت شود.

اینکه چه زمانی وزارت رفاه بررسی را شروع خواهد کرد، زمان مشخصی اعلام نشده ولی ظاهرا در هفته‌های آتی اقدام خواهد شد، هرچند که با تحولات اخیر این وزارتخانه و استعفای وزیر رفاه، باید منتظر تصمیم‌گیری در این رابطه بود ولی به طور حتم بررسی باید انجام شود.

منبع: ایسنا

کدخبر: 792456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟