خودروهای وارداتی شهریور به ایران می‌رسند

به گزارش رکنا، اواخر سال 1397 براساس مصوبه سران قوا به علت محدودیت‌های ارزی، واردات خودرو به مدت 3 سال ممنوع شد. در حال حاضر این ممنوعیت 3 ساله تا پایان اردیبهشت ماه تمام می‌شود و با تأکید دستگاه های مختلف قرار است مصوبه واردات خودرو تعریف و به دنبال آن واردات آزاد شود تا التهابات بازار خودرو برطرف و تقاضا و عرضه مدیریت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با زمان واردات خودرو و اینکه چه افرادی صلاحیت واردات خواهند داشت، اعلام کرد: مصوبه، هفته آینده نهایی خواهد شد و هماهنگی‌ها با دستگاه‌های مختلف در حال انجام است تا واردات در اسرع وقت صورت گیرد.

 «مهدی دادفر» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگویی در خصوص پیش نویس واردات خودرو که قرار است از سوی وزارت صنعت تهیه و طی روزهای آینده اعلام شود، گفت: این پیش نویس در راستای ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو تهیه می‌شود و قرار است بر اساس آن به جای خودروهای لوکس برای عموم مردم واردات خودرو انجام شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام اینکه در این پیش نویس قرار است الزامات صادرات خودرو و قطعات نیز تعریف شود، افزود: البته تاکید شده سایر کالاها نیز امکان صادرات داشته باشند اما صادرات آنها برای حفظ تراز تجاری باید با تایید وزارت صنعت باشد تا در ادامه آن واردات خودرو انجام شود.

دادفر اضافه کرد: همچنان قوانین تعرفه‌ای، عوارض و استانداردها بر واردات خودرو حاکم است و تغییری در این رابطه انجام نشده است.

وی در خصوص تاثیر واردات خودرو بر قیمت بازار نیز گفت: به نظر می‌رسد از همان ماه اول ما شاهد کاهش قیمت ها باشیم چرا که واردات خودرو شوک به بازار وارد می‌کند. با توجه به قیمت خودروهای وارداتی در آینده بازار به ثبات خواهد رسید.

دادفر تاکید کرد: به نظر می رسد اولین خودروهای وارداتی اواخر شهریورماه راهی بازار شوند چراکه تجربه ثابت کرده تا اجرایی شدن این گونه مصوبات تعلل های بسیاری صورت می گیرد.

کدخبر: 780026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟