مزایا معایب تویوتا CHR | نکات خرید سی اچ آر

سی اچ ار برای جوانانی طراحی شد که خواستار یک طراحی جذاب و متفاوت هستند و مصرف پائین سوخت برایشان اهمیت دارد. در ایران هم جزو گزینه های جذاب و محبوب برای خرید محسوب می شود.  CHR تنها کراس اور ایران است که موتور هیبریدی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره مزایا و معایب سی اچ آر بیشتر بدانید.

Untitled-1

نقاط قوت تویوتا سی اچ آر

  1. کیفیت ساخت بسیار بالا، چیزی که از همه ژاپنی ها بویژه تویوتا انتظار می رود. شما در این خودرو کیفیت را به راحتی و سادگی درک میکنید.
  2. سایز ماشین یعنی کراس اور بودن و همراه شدن با یک طراحی بیرونی جذاب و متفوات، اولین وجه تمایز و برتری این خودرو نسبت به سایر رقبای همرده است.
  3. طراحی داخلی و متریال به کار رفته در داخل کابین کاملا با کیفیت هستند و نیاز به تعریف ندارد.
  4. با وجود کراس اور بودن فضای مناسب برای سرنشینان به اندازه 5 نفر وجود دارد ولی فضای عقب کمی برای افراد قدبلند مشکل ساز خواهد بود.
  5. برای یک خودرو کراس اور شهری که نیازمندی های مسافرت خانوادگی را فراهم میکند، فضای بار مناسبی در این خودرو تعبیه شده است.
  6. سیستم ها و تجهیزات ایمنی مناسب و استانداردی در این خورد تعبیه شده است. برخی به صورت پایه و برخی به صورت سفارشی در این خودرو قرار گرفته است. در کل این خودرو از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. تویوتا CHR در سال ۲۰۱۷ پس از پشت سر گذاشتن آزمون‌های ۵ گانه شرکت NCAP موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از این موسسه گردید، این خودرو توانست در بخش‌ تجهیزات امنیتی %۷۸، امنیت عابرین پیاده %۷۶، امنیت سرنشینان خردسال %۷۷ و از بخش امنیت سرنشینان بزرگ‌سال %۹۵ امتیازات را ازآن خود کند. 
  7. به دلیل هیبرید بودن این خودرو، مصرف سوخت بسیار کمی دارد و در هر 100 کیلومتر کمتر از 4 لیتر می سوزاند.
  8. موجود بودن قطعات زیرا بسیاری از قطعات آن با سایر خودروهای هیبریدی تویوتا یکی هستند.
  1. به جرات می‌توان گفت که سیستم تعلیق تویوتا CHR یکی از بهترین سیستم‌های تعلیقی است که تاکنون شرکت تویوتا در محصولات اسپرت خود استفاده نموده است. در بخش جلویی این خودرو از سیستم مستقل مک فرسون و در بخش عقب نیز از سیستم جناغی دوبل استفاده‌شده است.

در صورتی قصد خرید انواع مدل های تویوتا را دارید میتوانید از راهنمای زیر کمک بگیرید و از قیمت آخرین خودروهای تویوتا موجود در اتوخسروانی آگاهی یابید.

نقاط ضعف تویوتا CHR

  1. اولین موردی که به عنوان نقطه ضعف این خودرو مطرح می شود، موتور ضعیف نسبت به وزن و ابعاد خودرو است. هرچند حین رانندگی احساس خفگی و خستگی در موتور نمیکنید ولی اگر پیشرانه قوی تری استفاده میشد سرحال تر و پرنفس تری را شاهد میبودیم.
  2. تقطه ضعف بعدی، فناوری ها و اپشن های رفاهی این خودروست. با وجود اینکه جزو خودروهای چند سال اخیر است ولی اپشن خاصی در این خودرو پیدا نمی کنید. کمبود برخی امکانات رفاهی هم‌چون سانروف یا حتی تنظیم برقی صندلی در نسخه‌های واردشده از این خودرو، موجب شده تا این مورد یکی از برجسته‌ترین معایب تویوتا CHR هیبرید در بازار ایران محسوب شود.
  3. نداشتن نسخه های چهارچرخ متحرک در نسخه های هیبریدی را می توان به عنوان نقطه ضعف مهم بعدی لحاظ کرد. این مورد دقیقا در خودروهای همرده به یک مزیت رقابتی تبدیل شده است. هرچند برای کسی که علاقه ای به حرکت در بیراهه و خاکی و برف و یخ ندارد، چندان نقطه ضعف محسوب نمی شود. ایرانیان از تویوتا خودروهای چهارچرخ متحرک انتظار دارند، زیرا کراس اورهای تک دیفرانسیل را فقط در کراس‌اوورهای چینی مشاهده کرده اند و انتظار ندارند شاهد نبود سیستم چهارچرخ محرک در یک کراس‌اوور ژاپنی باشند.
  4. بخاطر طراحی عقب این خودرو، فضای سر و پا برای سرنشینان عقب خودرو کافی نیست و تنها برای کودکان و نوجوانان مناسب است. بزرگسالان در این فضا دچار مشکل می شوند.

قیمت و خرید CHR

سی اچ آر خودرویی بسیار باکیفیت است که دوام بالا، استهلاک پایین، چهره جذاب و مدرن، مصرف بسیار کم دارد و از طرفی هم موتور ارام و ضعیف و امکانات کمی دارد. پیش از انتخاب هر خودرویی مشاوره های لازم را بگیرید تا بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

کدخبر: 769571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟