جزئیات وام 480 میلیون تومانی خرید مسکن

به گزارش رکنا، مهدی احمدی اظهار کرد: این تصمیم با پیشنهاد بانک مسکن به اجرا درآمده است و هدف آن اثربخشی سبد وام بانک مسکن در تحرک و رونق زایی بخش مسکن و ساختمان و همچنین کمک به خانه دار شدن تمامی افراد از جمله خانوارهای فاقد مسکن است. از آنجا که قیمت مسکن در سال های اخیر در همه شهرهای کشور افزایش داشت، تسهیلات جدید خرید و ساخت مسکن می تواند قدرت مالی متقاضیان خرید خانه را به صورت نسبی تقویت کند.

وی درباره سقف های جدید تسهیلات خرید و ساخت مسکن افزود: این تسهیلات با خرید اوراق گواهی حق تقدم به عنوان امتیاز تسهیلات، قابل دریافت و استفاده است. در تهران، سقف تسهیلات اوراق که البته برای ساخت نیز قابل استفاده است، به 200 میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر به 160 میلیون تومان و در سایر شهرها نیز به 120 میلیون تومان افزایش یافت. سقف جدید تسهیلات اوراق مسکن برای واحدهای مسکونی با حداکثر قدمت 25 سال ساخت، قابل استفاده است.

وی ادامه داد: در صورت درخواست اخذ تسهیلات به صورت زوجین، زن و شوهر هر یک می توانند به طور مجزا از سقف تسهیلات مذکور برای خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی به صورت مشترک استفاده کنند.

احمدی در تشریح چگونگی استفاده از تسهیلات اوراق مسکن برای خرید واحدهای مسکونی با عمر بنای بیش از 25 سال ساخت تصریح کرد: در واحدهای مسکونی با عمر بنای 25 تا 30 سال ساخت، سقف تسهیلات در تهران، مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و همچنین سایر مناطق شهری به ترتیب 160 میلیون تومان،‌ 120 میلیون تومان و 80 میلیون تومان تعیین شده است. همچنین متقاضیانی که بخواهند به صورت زوجین از این تسهیلات استفاده کنند، سقف تسهیلات برایشان 2 برابر این ارقام خواهد شد.

احمدی سقف تسهیلات جعاله مسکن را نیز 80 میلیون تومان اعلام کرد. این رقم نیز در مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار افزایش پیدا کرد.

رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن خطاب به متقاضیان این نوع تسهیلات اعلام کرد: جزئیات اقساط ماهانه تسهیلات خرید مسکن برحسب میزان سقف تسهیلات، در سایت اطلاع رسانی بانک مسکن وجود دارد ضمن آنکه در بخش خدمات الکترونیکی در سایت اطلاع رسانی، امکان محاسبه اقساط تسهیلات نیز فراهم است.

وی ابراز امیدواری کرد: تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق بتواند تحرک نسبی در بازار مسکن در مسیر رونق به‌وجود بیاورد. این پیش بینی از آنجایی مطرح است که در شهرهای کوچک و متوسط کشور، با توجه به سطح قیمت مسکن، قدرت پوشش تسهیلات جدید مناسب ارزیابی می شود.

منبع: تسنیم

 

کدخبر: 724642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟