آغاز توزیع مرغ در روزهای جمعه / معاون اول رئیس جمهور دستور داد

به گزارش رکنا، محمد سالمی مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در پاسخ به اینکه پیش از این انتقاداتی از نبودن توزیع مرغ گرم در ایام تعطیل وجود داشت و آیا این مشکل بر طرف شده است؟ گفت: به دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی از امروز توزیع مرغ گرم در 10 میدان شهرداری تهران آغاز شده و قرار است در روزهای آینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امروز 20 تن مرغ گرم و 25 تن مرغ منجمد در این میادین توزیع می شود، گفت: در روزهای آتی هم تعداد میادین و نیز حجم عرضه بیشتر خواهد شد.

10 میدان شهرداری توزیع کننده مرغ گرم در روز جمعه

به گفته این مسئول امروز در میادین، جلال آل احمد، صادقیه، شهید لواسانی، شهید هروی، شهیدا سردار جنگل، آزادگان، معلم، آزادی،تهرانسر و نواب مرغ گرم توزیع شده و در روزهای آینده در 21 میدان شهرداری مرغ توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا بین قیمت مصوب 24900 تومان مرغ و قیمتی که در بازار به فروش می رود فاصله وجود دارد، گفت: این نرخ برای سال گذشته است اما از ابتدای امسال قیمت کارگر، حمل و نقل و دیگر نهاده ها ا افزایش یافته و قیمت تمام شده تولید را بالا برده است.

وی این را هم گفت که قرار است نرخ جدید مرغ تصویب شود.

به گزارش فارس قیمت مرغ که در روزهای گذشته به کیلویی 40 هزار تومان هم رسیده بود در هفته گذشته روی 30 هزار تومان آرام گرفته است.

افزایش تولید 10 میلیون قطعه مرغ در ماه های آینده

سالمی در پاسخ به اینکه برخی کاهش تولید را دلیل بالا رفتن قیمت مرغ عنوان می کردند و آیا تولید کاهش یافته است؟ گفت: ماههای گرم تا بستان باعث شده بود مرغ ها وزن نگیرند و به این دلیل تولید کاهش یافته بود و البته جوجه ریزی هم کمتر شده بود، اما در تیر و مرداد جوجه ریزی 10 میلیون قطعه افزایش یافته و با پیش رفتن به ماه های سرد و  خنک وزن مرغ هم بیشتر شده و تولید رابیشتر خواهد کرد.

به گفته این مسئول در شهریور 118 میلیون قطعه جوجه ریزی شده که این میزان هم در مهر انجام خواهد شد.

منبع: فارس

کدخبر: 723398 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟