موریانه ها و درخت صنعت بیمه

به گزارش رکنا، سوال اصلی این است که چه کسانی از تعویق انتخابات سندیکای بیمه گران ایران، سود می برند که در چند هفته اخیر با اجیر کردن برخی رسانه ها قصد داشتند در روند انتخابات، دخالت کنند.

آنچه مسلم است انتخاب مردی از بدنه صنعت بیمه که تحصیلات مرتبط و سابقه یک دوره ریاست کلی بیمه مرکزی را در کارنامه خود دارد برای صنعت بیمه یک نعمت بزرگ به شمار می رفت که ثمرات آن را می توان در ارتقای چشمگیر جایگاه این مجموعه صنفی به تماشا نشست.

سندیکای بیمه گران در دو سال گذشته در اتاق شیشه ای نشست و در گام نخست تمامی ظرفیت های فراموش شده را فعال کرد و بخشی از وظایف نظارتی نهاد ناظر را هم بر عهده گرفت.

قدرت چانه زنی سیاسی و اقتصادی دبیرکل از سویی و تعامل سازنده با بیمه مرکزی از سوی دیگر این نهاد صنفی را به یک مجموعه رشک برانگیز برای چشم انتظاران مدیریت مبدل کرد.

بازیابی جایگاه حرفه ای سندیکا، ایجاد فضای تعامل بین مدیران عامل صنعت بیمه، تشکیل کارگروه های تخصصی کارآمد، تعادل در شکل گیری کنسرسیوم ها، مذاکره سازنده با نهادهای ذیربط، تلاش گسترده برای فرهنگسازی بیمه ای، زمینه سازی برای تعاملات بین المللی و احقاق حقوق از دست رفته بیمه گران و بیمه گذاران، گوشه ای از تلاش های دبیرکل فعلی و همکاران وی در سندیکای بیمه گران ایران به حساب می آید.

به عبارت ساده تر برخی از مدیران عامل و فعالان صنعت بیمه با روی کار آمدن دولت سیزدهم،جایگاه مدیریتی خود را متزلزل می بینند به برای تصاحب این جایگاه به طمع افتاده اند.

متاسفانه این نگاه سودجویانه به سندیکایی که قرار است در چارچوب قوانین، ماموریت صیانت از حقوق بیمه گران و بیمه گذاران را دنبال کند، لطمات غیرقابل جبرانی را وارد خواهد کرد.

دعوت دکتر سید محمد کریمی از داوطلبان این کرسی حساس برای یک رقابت سالم از جلوه های روشن دموکراسی است اما این فراخوان به دلایلی که ذکر آن آمد با واکنش های غیرحرفه ای و بهانه جویی های کودکانه روبرو شده ست.

ایجاد تشنج و حاشیه در صنعت بیمه به مفهوم تنش زایی در آرامش جامعه و اخلال در امنیت اجتماعی است و اگر کسی به رفاه عمومی فکر کند هیچگاه در زمین تخریب و هرج و مرج طلبی به سبک موریانه های صنعت بیمه، رفتار نخواهد کرد.

انتخابات سندیکای بیمه گران ایران که دو سال پیش به اذعان رئیس کل بیمه مرکزی از سالم ترین و مترقی ترین انتخابات کشور به شمار می رفت در تاریخ مقرر برگزار می شود و روسیاهی به سم پاشان و رسانه های اجاره ای می ماند که در چند هفته اخیر از هیچگونه حاشیه سازی برای این فرایند قانونی انتخاب، کوتاهی نکرده اند.

 

کدخبر: 717309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟