خبر خوش وزیر نیرو درباره قطع برق

قطع برق در روزهایی در تیر ماه خارج از زمانبندی اعلام شده رخ داد. گاهی خاموشی ها و قطع برق را به مصرف خانگی و گرما و حتی مراکز استخراج رمز ارزها ارتباط می دهند. اما به نظر می رسد باید ریشه کمبود برق و قطع برق را در مدیریت ضعیف صنعت برق دنبال کرد. قطع اینترنت، قطع برق چراغ های رانندگی، کم شدن دید رانندگان و بالا رفتن آمار تصادفات خسارتی و جرحی در سطح شهر تهران، نابسامانی در تقاطع‌ ها، اخلال در نظم شهری و وضعیت ترافیک، اختلال در درمان بیماران در بعضی از مراکز درمانی، خسارت های چند صد میلیونی به بخش خصوصی و تعطیلی مشاغل و آسیب به لوازم برقی بخش خانگی و ... نمونه هایی از مشکلاتی است که به دلیل قطع برق بوجود آمده است.

به گزارش رکنا، وزیر نیرو با اعلام اینکه دیگر خاموشی نداریم گفت: حتی اگر یک لامپ در یک واحد مسکونی خاموش شود صرفه جویی بزرگی خواهد کرد. علاوه بر ۲۰ هزار مگاوات به بهره برداری رسیده، ۱۶ هزار مگاوات به دولت بعد منتقل می شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته آینده هنوز شاهد گرمای نسبتا بالایی هستیم و امیدواریم همکاری و همراهی‌ها ادامه پیدا کند . اولویت این است که با همکاری بخش تجاری و خانگی و همکاری رسانه‌ها، مصرف کاهش پیدا کند که ناچار به محدودیت برای صنایع نباشیم.

وی ادامه داد: با جلسه‌هایی که داشتیم برای صنایع از دیشب تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.

اردکانیان تاکید کرد: بعد از مذاکرات مفصل و آمادگی صنایع بزرگ که یک هفته پیش صورت گرفت، ۱۳ صنایع بزرگ اعم از فولاد، آلومینیوم و مس اعلام آمادگی کردند که برای مصارف خود نیروگاه‌هایی به ظرفیت بیش از ۱۰ هزار مگاوات احداث کنند و دیروز موافقت نهایی با احداث این نیروگاه‌ها صادر شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما اعلام آمادگی کردیم تعدادی از سایت های‌مان را در قالب مقررات عرضه کنیم. تعدادی از نیروگاه‌های ما نیز آماده واگذاری هستند و این در پرتوی اظهار آمادگی از ناحیه صنایع بزرگ بوده است و تا دو تا سه سال آینده منجر به کاهش فشار روی سایر بخش ها خواهد شد.

کدخبر: 704993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟