پیش بینی قیمت طلا از 4 اسفند تا 8 اسفند ماه

پیش بینی هفتگی قیمت طلا از ۴ تا ۸ اسفند ماه را در گفتگوی رکنا با علی حیدری ، کارشناس اقتصاد بخوانید:

حیدری درخصوص پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری گفت: قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو می تواند تا ۱۷۵۰ دلار در هر انس کاهش یابد.

وی ادامه داد: هفته گذشته دوشنبه با تعطیلات سال جدید چین و روز ریاست جمهوری ایالات متحده شروع شد. شاخص نیکی رشد ۲ درصد را در بازار آسیا شروع کرد. خوش بینی به بسته حمایتی بایدن اجازه رشد بیشتر به طلا نداد. انتهای هفته خبرهای اقتصادی قوی از امریکا منتشر نشد و انس با اصلاح کم هفته را به پایان رساند.

فشار فروش بر انس محتمل است

این کارشناس اقتصاد درخصوص تحلیل فاندامنتال هفتگی انس گفت: این هفته با نظرسنجی شاخص تمایلات صنایع و خدمات آلمان شروع می شود. این شاخص به دلیل اهمیت بالا در زمان بازار اروپا می تواند سبب نوسان در انس شود. کنفرانس خبری رییس بانک مرکزی امریکا نیز بازار پرنوسانی برای طلا ایجاد می کند. تجربه دو جلسه قبل نشان می دهد که احتمالا روند انس در زمان جلسه آقای رییس نزولی باشد. در کنار تمامی آمار و ارقام اقتصادی چشم بیشتر سرمایه گذاران بین المللی به بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا است. در انتهای هفته احتمال انتشار اخبار مثبت از اقتصاد ایالات متحده مد نظر سرمایه گذاران است. از اینرو فشار فروش بر انس محتمل است.

حیدری درباره تحلیل تکنیکال هفتگی فارکس گفت: با نگاهی به اندیکاتور روزانه RSI در می یابیم که از میزان فروش کاسته شده است. اما این شاخص زیر عدد ۵۰ است. پس احتمال تداوم نزول قیمت در بیشتر مواقع محتمل است. در صورت ادامه روند نزولی حمایت اولیه ۱۷۷۰ دلار محتمل می باشد و در صورت شکست این قیمت عدد بعدی ۱۷۶۰ دلار و حمایت بعدی ۱۷۵۰ دلار می باشد.

وی ادامه داد: از نظر روانشناسی قیمت ۱۸۰۰ دلار مقاومت مهمی محسوب می شود و تا این مقاومت شکسته نشود کماکان روند نزولی است. در صورت عبور از این عدد هدف بعدی محدوده مقاومتی ۱۸۲۰ تا ۱۸۲۴ دلار در هر انس می باشد.

قیمت طلا در نظر سنجی های بین المللی با تردید همراه است

این کارشناس اقتصاد درخصوص نظر سنجی بین المللی در خصوص قیمت جهانی طلا گفت: این هفته نظر سنجی های بین المللی با تردید همراه است. حتی برخی شبکه های تحلیلی و خبری انتشار نظر خود را در پایان جلسه رییس بانک مرکزی امریکا اعلام خواهند کرد. اما در مجموع می توان روند قیمت جهانی طلا را در ۶۴ درصد مواقع نزولی دانست و میانگین قیمتی را ۱۷۷۴ دلار در نظر گرفت.

وی ادامه داد: طلا کالای ارزشمندی در حیطه داخلی و بین المللی محسوب می شود. از اینرو هر نوع خبر و رویداد سیاسی و اقتصادی بر روند این کالای زرد اثرگذار است.

حیدری در آخر تاکید کرد: مبنای تحلیل فوق احتمالات می باشد. از اینرو این تحلیل قطعی نیست و تابع شرایط زمانی و مکانی است، در نظر داشته باشیم که یادداشت فوق جنبه آموزش ندارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟