یک مقام مسئول: مشکل اصلی برای فرزندآوری، مسکن نیست

به گزارش رکنا، محمدجواد محمودی، سرپرست موسسه تحقیقات جمعیت کشور با پرداختن به تاثیر مسکن بر مقوله فرزندآوری اظهار کرد: نمی‌توان گفت که شهرداری تهران با نوسازی بافت فرسوده و کمک به افراد نیازمند مشکل فرزندآوری را حل خواهد کرد. به این علت که خیلی از افراد جامعه دارای مسکن و شغل هستند اما تمایلی به ازدواج و یا فرزندآوری ندارند، اما نداشتن مسکن یکی از علت‌های کاهش فرزندآوری است. ضمن اینکه مساحت مسکن می‌تواند برای اینکه یک خانواده چند فرزند داشته باشد، تعیین‌کننده باشد. قطعا در خانه‌های کوچک نمی‌توان از مردم انتظار داشت که دو یا سه فرزند داشته باشند. از این رو نوسازی در بافت فرسوده و کمک به افراد نیازمند اقدام مثبتی است که می‌تواند به اندازه سهم خودش در فرزندآوری تاثیرگذار باشد.

محمودی‌ با تاکید بر اینکه مشکل اصلی برای فرزندآوری مسکن نیست، ادامه داد: آنچه که تا کنون به عنوان علل کاهش فرزندآوری احصا شده است؛ موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش شهر، سرپرست موسسه تحقیقات جمعیت کشور در ادامه اظهار کرد: شهرداری تهران می‌تواند در مقوله فرهنگی و اجتماعی نیز کمک کند و موضوع را به خوبی برای مردم در سطح محلات تبیین کند به خصوص بحث سالخوردگی جمعیت و کاهش افراد در سن کار، پس از آن مردم خودشان تصمیم خواهند گرفت.

وی در پایان مطرح کرد: باید برای مردم جا بیاندازیم که اگر بر افزایش فرزندآوری تاکید می‌شود، به هیچ‌وجه منظور داشتن ۵، ۶ فرزند مانند گذشته نیست، بلکه منظور این است که خانواده‌ها اگر توان داشته باشند ۲، ۳ فرزند داشته باشند.

کدخبر: 987541 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟