تهران بارانی می شود

به گزارش رکنا، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد که بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز با ادامه فعالیت سامانه بارشی،با  آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با رگبار باران و گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. همچنین در ارتفاعات بارش باران ،برف و رخداد مه و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

 طی پنج روز آینده نیز در پاره‌ای از نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و در ارتفاعات استان در بعضی ساعات با افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی شده است. همچنین از فردا دوم فروردین افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران در روز دوم فروردین ماه کمی ابری و همراه با وزش باد و گاهی نیز وزش باد شدید با حداقل دمای ۷  و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. در روز جمعه، سوم فروردین نیز آسمان تهران کمی ابری و به تدریج با افزایش ابر و وزش باد و از بعدازظهر با وزش باد شدید با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه‌های میگون ۲۰.۶  میلیمتر، آبعلی ‌۱۵.۱ میلیمتر، دماوند ۱۲.۵ میلیمتر، شهریار ۷.۸ میلیمتر، شرق تهران ۶.۷ میلیمتر، لواسان ۶ میلیمتر، شمیرانات – اقدسیه ۵.۶ میلیمتر، چیتگرو ژئوفیزیک تهران ۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۴.۶  میلیمتر، فرودگاه امام خمینی ۴.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۳.۲ میلیمتر، ورامین ۲.۵ میلیمتر و فیروزکوه آلودگی – ورامین ۰.۲ میلیمتر بارش را ثبت کرده‌اند.

 طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه توچال با  کمینه دمای  ۷- درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

 

کدخبر: 982058 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟