عضو شورای شهر: شهرداری تهران برنامه ای برای چهارشنبه سوری مردم پایتخت نداشت!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بنابر اعلام سازمان اورژانس کشور، در حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه سوری ، ۳۲۵۳ نفر مصدوم شده اند.

از این تعداد، ۱۱۰ نفر در محل درمان شده اند و ۱۸۹ مورد قطع عضو اتفاق افتاده و آسیب به چشم، ۱۰۷۰ مورد بوده است. همچنین، ۹۸۱ نفر دچار سوختگی شده اند و تعداد فوتی ها همان ۱۴ نفر بوده است.

این آمار در حالی اعلام شده است که چهارشنبه سوری، آیینی کهن و ارزشمند برای ایران و ایرانیان است؛ اما چه شد که به این روز افتاد؟ سوالی که مقصران زیادی دارد.

این مهم در وهله اول نیازمند آموزش از طریق بزرگترهای خانواده به فرزندان است. در واقع آنها هستند که می دانند حفظ رسوم قدیمی چقدر با ارزش و با اهمیت است و همچنین می دانند که اگر این آداب و رسوم نسل به نسل منتقل نشود، فرهنگِ ما، یک جایی از بین می رود و دیگر چیزی برای افتخار کردن به آن نخواهیم داشت.

همچنین معلم ها می بایست در راستای آگاهی رسانی به دانش آموزان و به واسطه آنها به والدین، اقدامات خلاقانه ای داشته باشند.

از سویی دیگر، شهرداری ها نیز با در دست داشتن امکانات شهری می توانند برنامه هایی  برای شهروندان داشته باشند اما و صد اما که چنین اقدامی در شهر انجام نشد.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا گفت: در دوره های گذشته، شهرداری تهران از مردم دعوت می کرد تا در میادین مشخص که با فراجا هماهنگ شده بود، چهارشنبه سوری خود را سپری کنند؛ ولی روز گذشته شاهد انجام چنین کاری نبودیم. مجموعه شهرداری با مدیریت معاونت فرهنگی اجتماعی و با استفاده از ظرفیت نواحی، سراهای محلات و... می توانست چهارشنبه سوری را مدیریت کند و اتفاقات ناگوار رخ ندهد.

وی در پایان تاکید کرد: این می توانست به کاهش ترافیک و صداهای وحشتناک و آسیب دیدن به مردم کمک کند. یکی از فلسفه های تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری تهران انجام کارهای خلاقانه و ابتکارانه است تا مسائل و مشکلات اجتماعی مردم تسهل شود ولی متاسفانه در چهارشنبه سوری کمکی به مردم نشد.

کدخبر: 980077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟