انتقاد از ارائه ۱۵ لایحه توسط شهرداری به شورا در روزهای آخر سال

به گزارش رکنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی یک فوریت لیست  لوایح اصلاحیه محاسبه مدیریت پسماند، پسماند ساختمانی و عمرانی و اصلاحیه مصوبه نرخ بهای نظارت بر دفع و جمع آوری پسماند پزشکی، بهای ورود خودروها به میادین میوه و تره بار، خدمات کارشناسی و تجاری به صورت سرقفلی در میادین میوه و تره بار، بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، خدمات آرامستان بهشت زهرا (س)، استفاده از مراکز تفریحی و باغ پرندگان، بهای خدمات حوزه فنی و عمران، بهای لکه گیری و آسفالت و بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی و تفریحی و مراکز فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، برای بررسی روی میز شورا قرار گرفت و محمد آخوندی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه حداکثر یک جلسه از جلسات امسال شورا باقی مانده است، گفت: مگر این لوایح جزء وظایف شهرداری نیست و مگر سازمان و شرکت و اداره کل ندارد؟چه زمانی باید این لوایح بررسی شود؟مگر جزو وظایف ذاتی شهرداری تهران نیست؟ و باید به شورا توضیح دهند که چرا دیر آوردند؟ 

وی با بیان اینکه من حتما تا آخر سال جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهم تا این لوایح را بررسی کنم، اظهار کرد: بررسی این لوایح به سال جدید موکول می شود.

امانی عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه امروز ۱۵ لایحه از سوی شهرداری تهران به شورای شهر آورند که همه آنها بهای خدمت است و باید از مردم پول گرفت، گفت: این لوایح باید توسط چند کمیسیون بررسی شود و باید برای این دیرکرد تذکر جدی به شهرداری تهران داده شود.

وی با بیان اینکه آقای تشکری هاشمی با لحن آرام تذکر دادند اما باید محکمتر تذکر داد، تاکید کرد: چرا تا امروز این لایحه ارائه نشده و چرا باید امروز ۱۵ لایحه ارائه دهند و انتظار داشته باشند که این لوایح بررسی شود. بنده تا پایان سال در کمیسیون جلسه ای برای بررسی این لوایح تشکیل نخواهم داد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا هم با بیان اینکه با توجه به تذکرات ارائه شده واقعا برای این اتفاق متأسفم که این رویه ایجاد شده، گفت: قطعا بنده در کمیسیون خدمات شهری، این لوایح را بررسی نخواهم کرد. این شیوه غلط است و اعضا چندین بار تذکر دادند و این اقدام بی احترامی به شوراست. علت باید توضیح داده شود تا بدانیم به چه دلیل این روند پیش گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در نهایت یک فوریت این لوایح  و همچنین یک فوریت لایحه تعیین قائم مقامان ذی حسابان شهرداری را  تصویب نکردند.

 

کدخبر: 979014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟