شکایت بخاطر کالابرگ دهک های یک تا 7 ! با «۶۳۶۹ »تماس بگیرید !

به گزارش رکنا ، وزارت کار شماره تلفن «۶۳۶۹» را برای اعلام شکایت و انتقاد از محل‌های اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی (یعنی فروشگاه‌ها) تعیین کرده است. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کل کار مناطق، استان‌ها و… طرح شکایت کنند. عدم همکاری برخی از فروشگاه‌های زنجبیره‌ایِ طرف قرارداد برای ارائه‌ی خدمات و اعلام‌ عدم اتصال به شبکه، یکی از انتقاداتِ مطرح در طول اجرای طرح بوده است. وزارت کار در این رابطه اعلام کرده است که از ماه اردیبهشت تقریبا تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد با وزارت تعاون شعب خود را ملزم به اتصال به شبکه وزارت تعاون برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خواهند کرد. 

بهره‌مندی از کالابرگ به شرطِ خرید از فروشگاه! 

اگر فروشگاهی اعلام کرد که شرطِ بهره‌مندی از کالابرگ الکترونیکی، خرید چند کالای دیگر است، تخلف کرده است و مردم می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات کار وزارت تعاون در شهرها و یا سامانه تلفنی به‌روز شده و شماره‌ی ۶۳۶۹ تماس گرفته و اسم، کد و محل دقیق فروشگاه را اعلام کنند تا با متخلفین برخورد و سامانه اتصال فروشگاه بسته شود. 

گران‌فروش در فروشگاه‌های طرف قرارداد

اگر فروشگاهی گران‌فروشی کرد یا در محاسبه ضرب و تقسیم یارانه تخلفی انجام داد چه باید کرد؟ در این رابطه، هم سازمان تعزیرات مداخله می‌کند و هم مردم می‌توانند از طریق راه‌های اعلام شده طرح شکایت کنند. به گفته‌ی وزارت کار در طول مدتِ اجرای طرح، با بیش از ده هزار فروشگاه متخلف برخورد شده است. 

با صف‌های طولانیِ مقابلِ فروشگاه‌ها چه کنیم؟ 

وزارت کار اعلام کرده است که دلیلی برای تشکیلِ صف‌های مردم برای تهیه مرغ و گوشت منجمد در فروشگاه‌های طرف قرارداد وجود ندارد. کالای یارانه‌ای گوشت و مرغ بین منجمد و گرم چرخشی است و ممکن است جایی گوشت گرم داشته باشد، یا فروشگاهی گوشت منجمد در دسترس داشته باشد. فروشگاه‌ها باید مابه‌التفاوت قیمتی یارانه‌ای و آزاد را کسر کرده تا فردِ خریدِ ارزان‌تری داشته باشد. شهروندان می‌توانند فروشگاه‌هایی که بی‌جهت صف ایجاد کرده‌اند را معرفی کنند. 

چه زمانی با سامانه‌ی ۶۳۶۹ تماس بگیریم؟ 

در ساعات غیر شلوغ روز مثل بعد از ظهر و شب یا ابتدای صبح بهترین زمان برای تماس با سامانه است. ظهر و عصر که ساعات شلوغ است، شهروندان باید چند دقیقه پشت صف انتظار برای پاسخ به سامانه تلفنی بمانند.

 

کدخبر: 975216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟