هتل سازی سرمایه گذار خارجی در محوطه برج میلاد / شهرداری تهران هتل های لاکچری در مقیاس جهانی می سازد + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چندی پیش علیرضا زاکانی ، شهردار تهران در شورای شهر تهران خبر از ساخت هتل در تهران داده بود که با واکنش حبیب کاشانی ، خزانه دار شورا مواجه شد. کاشانی تاکید کرده بود که ساخت هتل بالای 5 ستاره در ایران، با دین و فرهنگ ما تطابق ندارد.

در این خصوص که این هتل ها در تهران چند ستاره هستند با نوید خاصه باف، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران به گفت و گو نشستیم تا وی در خصوص کم و کیف ساخت این هتل ها اطلاعاتی را ارائه دهد.

او در ابتدا با اشاره به اینکه در تهران، باتوجه به رویدادهای مهمی که اتفاق می افتد، سرانه هتل بسیار کم است، گفت: اگر بخواهیم در تهران یکی از همایش های بزرگ علمی یا اقتصادی را در مقیاس جهانی داشته باشیم، حتما با چالش رو به رو می شویم؛ لذا مدیریت شهری بر آن شد که به موضوع ساخت هتل ورود کند. حال از آنجایی که شهرداری تهران نمی تواند به صورت مستقیم وارد این حوزه شود، تخصص لازم برای بهره برداری ندارد و همچنین منابع مالی زیادی را هم درگیر می کند، به سمتی رفته ایم که از سرمایه گذار بخش خصوصی برای انجام این کار استفاده کنیم.

خاصه باف با تاکید بر اینکه طبق این طرح چندین هتل در تهران ساخته خواهد شد، گفت: یکی از این هتل ها که قراردادش در قدیم بسته شده بود، هتل دیدار در ضلع غربی اراضی عباس آباداست. این هتل پیشرفت فیزیکی 37 درصد دارد و طراح آن خارجی است و با متریال خاصی هم ساخته می شود. این هتل در کنار اینکه یک هتل اقتصادی است، هتل دیپلماتیک نیز خواهد بود. سوییت هایی که در این هتل قرار دارد در مقیاس دیپلماتیک طراحی شده و فضاهای امن در آن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران افزود: همچنین چندین هتل جنگلی از جمله هتل کوهستان، هتل برج میلاد و... را نیز با استفاده از ظرفیت سرمایه گذار خارجی می سازیم.

او در پاسخ به اینکه این هتل ها چند ستاره هستند؟ گفت: هتل ها باتوجه به کاربری، جانمایی و... ستاره می گیرند. البته محدودیت های قانونی نیز در این زمینه داریم. اگر هم بخواهیم به بالای پنج ستاره برسیم، می بایست مبتنی بر قوانین و مجوزهایی که می توانیم دریافت کنیم عمل کنیم لذا الان نمی توان در خصوص تعداد ستاره های این هتل ها اظهار نظر کرد. منظور آقای زاکانی در خصوص ستاره های این هتل ها این بود که می بایست این هتل ها در کلاس شهر تهران برای خدمت رسانی در سطوح بین المللی آماده شوند.

کدخبر: 974758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟