وزارت بهداشت : بیش از ۸ هزار دانشجوی پزشکی از ۶۰ کشور در ایران تحصیل می‌کنند

به گزارش رکنا، از وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد روز سه شنبه در نخستین روز از جشنواره آموزشی پر سیمرغ در دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف این رویداد فرهنگی را افزایش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار و عملکرد شبکه دانشجویی توسعه علوم پزشکی کشور برشمرد و گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است تا ضمن مقایسه پیشرفت های پزشکی کشور در دوران پیش از انقلاب و پس از انقلاب، به دستاوردهای انقلاب اشاره کنیم.

وی ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب پرشکانی از کشورهای فیلیپین، اندونزی و پاکستان در کشور طبابت می کردند که حتی برخی از آنها پزشک نبودند اما خوشبختانه امروزه از همین کشورها دانشجوی پزشکی در کشورمان تحصیل می کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال های قبل از انقلاب کمیسیون عالی پزشکی ، مسئولیت صدور مجوز برای اعزام بیماران به خارج از کشور را برعهده داشت اما امروز این کمیسیون تعطیل شده و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست.

باقری فرد دستاوردهای نظام سلامت و آموزشی کشور در حوزه علوم پزشکی را مرهون تلاش های دانشجویان و اساتید دانست و افزود: علیرغم تمام مشکلات و تحریم ها در حوزه دارو، تجهیزات و حتی در بخش چاپ مقالات، خوشبختانه این افتخارات زیادی نصیب کشور شده و علوم پزشکی، توسعه بسیار خوبی داشته که بخش زیادی از آن با تلاش های گسترده دانشجویان و اساتید محقق شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، مراکز توسعه آموزش را مغز متفکر دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: این مراکز می توانند مانع از روزمرگی دانشگاه ها شوند و با رصد کردن فرآیندها، محلی برای تقویت تحقیق و توسعه (R&D) باشند.

باقری فرد از دانشجویان به عنوان صاحبان اصلی فرایندهای آموزشی یاد کرد و گفت: دانشجویان می توانند مشکلات و چالش ها را به خوبی شناسایی کرده و بهترین راهکار را برای حل آن ارائه دهند. بر این اساس در نخستین گام از رییس مرکز توسعه آموزش خواستیم کمیته های دانشجویی را فعال کند تا آنها عملا در فرآیند تصمیم گیری و حتی اجرا وارد شوند.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: شما پر انرژی و با نشاط هستید و وزارت بهداشت قصد دارد از این ظرفیت به خوبی استفاده کند. در واقع صاحبان اصلی فرآیند می توانند راهکارهای بهتری ارائه دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه گاهی تغییرات قانون از طریق پیشنهادات دانشجویان امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: ساماندهی رشته ها از اولویت های معاونت آموزشی وزارت بهداشت است؛ اینکه آیا باید با همین تعداد ادامه دهیم؟ همچنین بحث اصلاح آزمون ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که از دانشجویان می خواهیم به این مسائل توجه کنند و راهکار ارائه دهند.

باقری فرد تقویت تشکل های دانشجویی را موجب هویت بخشی آن خواند و افزود: هدف اصلی ما هویت یابی این کمیته ها است چرا که بیشترین تصمیمات را شما می توانید ارائه دهید./ایسنا

کدخبر: 972180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟