پله برقی های از کار افتاده شهر تهران همچنان خراب است/ بی توجهی شهرداری به تردد سالمندان و معلولان + فیلم

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید جعفر تشکری هاشمی اوایل سال جاری  در خصوص آخرین وضعیت پله‌های برقی مکانیزه در شهر تهران گفت: در پایتخت 119 پل عابر پیاده با پله برقی وجود دارد.  بر اساس گزارش و بازدید همکارانمان از 119 پله برقی اشاره‌شده 57 دستگاه با نواقص کلی و جزئی روبرو بودند. همچنین 15 دستگاه از این پله‌ها به طور کامل غیرفعال بودند. 52 درصد پله‌ها کاملا سالم، 35 درصد دارای نواقص و 13 درصد کاملا غیرفعال است.

وی ادامه داد: به لحاظ تعداد یونیت‌ها یا پله‌های برقی، 465 پله برقی در سطح شهر تهران شناسایی و بازدید شد که از این تعداد 112 یونیت غیرفعال و دارای نقص بودند و کار نمی‌کردند و 353 دستگاه فعال بودند و به عبارتی، 76 درصد از کل پله‌های برقی تهران فعال و 24 درصد دارای نقص بودند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه نگهداری پله‌های مکانیزه بر عهده سازمان زیباسازی است، گفت: عملا مشاهده می‌کنیم که در برخی از مناطق از جمله 17، 18، 19 وضعیت همه پله‌ها خوب است اما در برخی از مناطق از جمله مناطق یک، 4، 7 و 13 وضعیت پله‌ها مناسب نیست و خرابی‌ها زیاد است.

حال با گذشت بیش از 10 ماه از زمان بیان این سخنان از سوی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنان مردم از خرابی پله های برقی شهر می گویند.


 

کدخبر: 965303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟