افزایش قیمت اینترنت، گرانی کالاهای دیگر را به دنبال خواهد داشت/ فیلترشکن فروش‌ها یک ریال مالیات پرداخت نمی‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در حالی که عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات خبر از سقف 34 درصدی افزایش قیمت اینترنت خبر داده است؛ اما کاربران از افزایش قیمت حتی تا 150 درصد را نیز گزارش داده اند! این افزایش قیمت بی سابقه و بدون ضابطه، نشان از بی توجهی فاحش مسئولان به این موضوع بسیار مهم در کشور است. در این خصوص رکنا با محمدحسن آصفری، نماینده مجلس به گفت و گو نشست.

اگر افزایش قیمت اینترنت داریم چرا مردم باید برای فیلترشکن نیز پول پرداخت کنند

او در ابتدا با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیز نسبت به مجلس نسبت به گرانی اینترنت اعتراض دارند گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون چند بار به موضوع افزایش قیمت اینترنت ورود کرده است؛ اما هر بار وزیر ارتباطات می گوید من هیچ کاره ام! و این افزایش قیمت ها مربوط به بخش خصوصی است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید پاسخگو باشد. لذا وزیر ارتباطات در این زمینه هیچ گونه پاسخگویی به مجلس ندارد.

آصفری ضمن طرح چند سوال گفت: ما می گوییم اگر افزایش قیمت اینترنت داریم چرا مردم باید برای فیلترشکن نیز پول پرداخت کنند؟ پول فیلترشکن ها کجا در جیب چه کسی می رود؟ اینکه وزارت ارتباطات مردم را تشویق می کند تا فیلترشکن داخلی تهیه کنند چه معنی می تواند داشته باشد؟ اگر افزایش قیمت بسته اینترنتی وجود دارد پس چرا فیلترشکن می فروشند و چرا مردم می بایست چند بار پول پرداخت کنند؟ این موارد با هم جور در نمی آید و اگر قرار باشد با نظر شورای عالی امنیت ملی، برخی پلتفرم ها فیلتر باشند، پس چرا فیلترشکن می فروشند؟

گرانی اینترنت در سال انتخابات اصلا مصلحت نیست

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه کسانی که فیلترشکن می فروشند حتی یک ریال هم مالیات پرداخت نمی کنند و گردش مالی بیش از 50 هزار میلیارد تومان در سال دارند، گفت: با این وجود در ماجرای فروش فیلترشکن هیچکس پاسخگو نیست. گرانی اینترنت در سالی که سال انتخابات است، مصلحت نیست و این بی تدبیری وزارت ارتباطات بوده است.

افزایش قیمت اینترنت مساوی افزایش قیمت سایر کالاهاست

محمد حسن آصفری در ادامه در پاسخ به اینکه توجیه این افزایش قیمت بهبود زیرساخت های اینترنتی در کشور است؛ پس چرا مردم دائما باید برای این مهم هزینه پرداخت کنند، تاکید کرد: پولی که مردم برای اینترنت پرداخت می کنند باید در راستای بهبود همین زیرساخت ها هزینه شود. پس تا الان برای چه چیزی هزینه کرده اند؟ من این توجیه را قبول ندارم و اینکه وزارت ارتباطات چنین اجازه ای را داده است اصلا درست نیست.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا مجلس وزیر ارتباطاتی که هیچگونه پاسخ درست و منطقی به آنها ندارد را استیضاح می کنند یا خیر گفت: ما در این ماه های آخر چه کاری می توانیم بکنیم؟ شخص آقای رئیس جمهوری باید به این موضوع ورود کند و جلوی این ماجرا را بگیرد تا رضایت مردم جلب شود. افزایش قیمت اینترنت، افزایش قیمت کالاهای دیگر را به دنبال خواهدداشت و فرصتی برای این اتفاق مهم خواهد بود.

کدخبر: 959375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟