دبیرستانی ها بخوانند؛ ادغام رشته های ریاضی و تجربی در مدارس به کجا رسید؟

به گزارش رکنا، محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره ادغام رشته‌های  ریاضی و تجربی گفت: این موضوع فعلاً در مباحث کارشناسی است و نهایی نشده اما قوی‌ترین سناریوی موجود ادغام رشته ریاضی و تجربی است.

وی افزود: سناریوی دیگر ارائه یک رشته تحصیلی در دوره متوسطه است که کارشناسان با آن موافق نیستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا ادغام رشته ریاضی و تجربی با توجه به متفاوت بودن دروس تخصصی امکان‌پذیر است؟ گفت: اکنون اشتراکات این دو رشته بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال در پایه دهم فقط 4 واحد درسی اختلاف بین رشته‌های ریاضی و تجربی وجود دارد و عمده محتوای درسی همپوشانی دارد، اگر نگاه نیمه‌تخصصی به دوره متوسطه دوم داشته باشیم نیاز به تفکیک این دو رشته نیست.

کاظمی درباره چرایی اجرای این ادغام بیان کرد: از گذشته با توجه به ضرورت آموزش عمومی و نگاه نیمه‌تخصصی به دوره متوسطه دوم، مباحث کارشناسی در این باره مطرح بود.

وی با اشاره به اینکه جلسات کارشناسی بسیاری را برای باز طراحی ساختار آموزشی دوره متوسطه دوم داشتیم، افزود: وقتی در دانشگاه دو رشته ریاضی و تجربی به یک نقطه مشترک می‌رسند و امکان جذب در یک رشته واحد برای فارغ‌التحصیلان این دو رشته وجود دارد بنابراین می‌توان به سمت ادغام رفت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا با این ادغام دروس دانش‌آموزان کمتر و از حالت تخصصی خارج می‌شود، گفت: واحدهای درسی تفاوت چندانی نمی‌کند اما وقتی رشته تجربی و ریاضی ادغام شوند در بحث ساماندهی فضا و معلمان به آموزش و پرورش کمک بیشتری می‌کند.

کدخبر: 956267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟