هلال احمر: سینا علیخانی امروز مرخص می شود/ مادر سینا:هنوز دارو به ما تحویل ندادند،فقط مرخص اش کردند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معاون بهداشت، درمان و توانبخشى جمعیت هلال احمر گفت: عمل جراحی سینا علیخانی (سفیر بیماران SMA) موفقیت آمیز بوده است. امروز مرخص می‌شود تا روند درمان را در شهر خودش ادامه دهد.

مرضیه حمزه ئی ،مادر سینا علیخانی بعد از اعلام این خبر از سوی هلال احمر که سینا امروز مرخص می شود در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص اینکه دارو مورد نیاز نیز تحویل داده شده است یا خیر گفت: هنوز دارویی به ما تحویل داده نشده است.

وی در خصوص سرنوشت دارویی که وارد شده  و قرار بود به سینا هم تحویل داده شود گفت: دارو تحویل هلال احمر قزوین شده است اما غذا و دارو و هلال احمر اعلام می کنند که هنوز بیمه سلامت دارو را پوشش نداده و تایید نکرده است و تا زمانی که بیمه تایید نکند، امکان تحویل آن به بیمار وجود ندارد و اینطور است که هنوز سینا نتوانسته از دارو بهره ببرد. تایید این دارو از سوی بیمه به اندازه زدن یک تیک زمان می برد اما نمی دانیم چرا این تایید انجام نمی شود.

مرضیه حمزه ئی در ادامه گفت: کوتاهی وزارت بهداشت باعث شد که سینا عمل کند و دیگر نتواند آمپول اسپینرازا دریافت کند و مجبور است شربت استفاده کند. شربت هم هنوز به دست ما نرسیده است. ضمن اینکه متاسفانه گفته شده است که این شربت را هم تنها دو ماه قرار است به بیماران بدهند و در ادامه قرار است  داروی ساخت ایران که هنوز نتیجه بالینی آن مشخص نیست به بیماران sma تحویل داده شود.

خبرنگار: آزاده مختاری

 

 

 

کدخبر: 955495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟