دانش آموزان شهرستان هیرمند نه لباس دارند و نه کفش / برخی مدارس آبرسانی نشده، با آفتابه به سرویس بهداشتی می روند ! + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دانش آموزان در شهرستان مرزی هیرمند ، واقع در استان سیستان و بلوچستان ، به علت فقر شدید، از بسیاری از امکانات محروم هستند. یک منبع آگاه در گفت و گو با رکنا به بیان برخی از مشکلات این دانش آموزان سخن می گوید.

او می گوید: مدارس سرویس بهداشتی مناسبی ندارند. از آنجایی که برخی از مدارس آبرسانی هم نشده اند، دانش آموزان با آفتابه از سرویس بهداشتی استفاده می کنند. 

این منبع آگاه تاکید می کند: این دانش آموزان، لباس مناسب برای هیچ کدام از فصل ها ندارند. کفش ها و لباس های پاره شده، اصلا زیبنده این بچه ها نیست. حتی دختربچه هایی را می شناسم که کفش های برادران بزرگترشان را می پوشند. همچنین از آنجایی که حیاط مدارس آسفالت نیست و الان هم فصل بارندگی است، زمین های خاکی، به گِل زاری تبدیل می شوند که برای این بچه ها که کفش مناسب ندارند شرایط تردد را سخت کرده است. در مدارسی که در مناطق گرمسیری  و بیابانی ایجاد شده است احتمال حمله مار و عقرب نیز وجود دارد.

او می گوید: با وجود اینکه شرایط تدریس و تقسیم معلم در چنین شرایطی دشوار است، ولی تیم مدیریتی آموزش و پرورش هیرمند تلاش می کند تا این موضوع را سازماندهی کند.

وی تاکید می کند: مدارس هیرمند به اسپیلت مجهز هستند؛ ولی به علت مصرف بالای برق و هزینه های سنگین آن، همه مدارس این شهرستان با استفاده از چراغ نفتی کلاس ها را گرم می کنند و هیچ کدام از این مدارس گازکشی نشده اند. 

این منبع آگاه می افزاید: از خیرین کمک می خواهیم تا به این بچه ها کفش و لباس برسانند تا حداقل در فصل سرما، از بارش باران خوشحال شوند. همچنین برای دختران به پدهای بهداشتی نیاز داریم.

کدخبر: 950043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟