عضو شورای شهر : تهران 20 درصد آماده زلزله بالای 7 ریشتر است/ شهردار: ۳هزار سال است تهران زلزله نیامده،ترس بی‌جا ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران امروز در حالی مطرح کرده است که تهران برای وقوع زلزله با قدرت ۷ در مقیاس ریشتر کمتر از ۲۰ درصد آمادگی دارد که شهردار تهران، مدتی پیش تاکید داشت که نزدیک 3 هزار سال است تهران زلزله نیامده و ترس بی جا ایجاده شده است.

وقتی شهردار شهر وقوع زلزله تهران را یک ترس بی جا بداند به حتم آمادگی شهر برای مواجهه با زلزله هم دچار توقف یا عدم آمادگی می شود.

حجت الاسلام محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در "نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران، چالش‌ها و راهکارها" که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار شد، گفت: باید برای زلزله تهران بودجه ملی پیش‌بینی شود و شهردار تهران هم متولی این کار باشد و هر سال میزان کارهای انجام شده را گزارش دهد.

آقامیری گفت: ما کارگروهی در کمیته عمران با عنوان کارگروه تاب آوری تشکیل دادیم با حضور 40 استاد به 4 سوال ما پاسخ گفتند که آیا این زلزله در تهران اتفاق خواهد افتاده است و قریب به اتفاق نظرشان این بود که زلزله بالای 7 در مقیاس ریشتر در تهران رخ خواهد داد و تهران کمتر از 20 درصد آمادگی دارد.

آقامیری افزود: تهران 540 پل دارد که اکثرا 60 درصد بتنی است و 254 پل نا ایمن هستند و برخی باید جمع شوند به لحاظ سازه‌ای مشکل دارند.

این سخنان عضو شورای شهر تهران در حالی امروز مطرح شد که 31 تیرماه سال جاری علیرضا زاکانی در مورد زلزله تهران گفته بود:یکی از اساتید تاکید دارند که نزدیک به ۳ هزار سال است در شهر تهران زلزله نیامده است. ترس بی جایی برای مردم در خصوص زلزله ایجاد شده است.

خبرنگار : آزاده مختاری

 

 

 

کدخبر: 947392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟