امارات بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را افتتاح کرد اما مسئولان ما توسعه انرژی خورشیدی را خردمندانه نمی دانند!

  به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کنشگر محیط زیست، پژوهشگر و کویرشناس بعد از انتشار خبر افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در امارات اینگونه گفت: در خبرها آمده  است که امارات عربی متحده روز پنجشنبه - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - نیروگاه خورشیدی بزرگ خود به نام «الظفره» را که یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات بهره‌برداری از انرژی خورشیدی برای تولید انرژی در جهان محسوب می‌شود، افتتاح کرد.

مراسم افتتاح این نیروگاه عظیم در حالی برگزار شد که امارات، کشوری غنی از منابع نفتی، دو هفته دیگر میزبان کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به «کُپ ۲۸» COP28 است.

به گزارش فرانس‌پرس، این کشور که در نظر دارد تولید نفت خام خود را تا سال ۲۰۲۷ از حدود ۳ میلیون بشکه در روز به ۵ میلیون بشکه افزایش دهد، ژوئیه گذشته متعهد شد که منابع تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خود را هم طی هفت سال آینده سه برابر کند.

پروژه عظیم نیروگاه خورشیدی الظفره امارات در وسط بیابان و در ۳۰ کیلومتری جنوب پایتخت ابوظبی واقع شده و از آن به عنوان «بزرگترین نیروگاه خورشیدی تک سایتی در جهان» یاد می‌شود.

محمد درویش در ادامه اینگونه تاکید کرد: راستی چگونه است که برای امارات این کشور صادرکننده نفت، سرمایه‌گذاری در حوزه استحصال خورشید صرف اقتصادی دارد و برای ایران ندارد؟ آیا اگر می‌خواهیم عظمت فساد، نابخردی، خیانت و کسوف خرد را در کشور بررسی کنیم، هیچ دلیلی از این شفاف‌تر وجود دارد؟ آیا اگر کشور را محتاج آب و مازوت برای تولید برق نکرده بودیم، امروز سرنوشت اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان چنین در هم گره خورده و همه نسبت به هم دچار کدورت بودند؟ آیا طوفان‌های گرد و غبار در گلستان چنین فاجعه‌بار می‌شد؟ آیا فروپاشی ایران را با اصرار بر اقتصادی آب‌محور نمی‌بینید.ای آنهایی که در ساختمان پاستور، صحن بهارستان و سازمان برنامه و بودجه نشسته‌اید؟

 

 

کدخبر: 947201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟