مرمت یک خانه تاریخی در منطقه 14 شهرداری تهران همچنان روی هوا / باغ سلیمانیه در حال ویرانی است + عکس

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عمارت باغ سلیمانیه بنایی تاریخی به جامانده از دوران قاجار در منطقه سلیمانیه (منطقه 14) تهران است این بنا مدتی  در اختیار بنیاد مستضعفان قرار داشت و به دلیل اینکه دورتادور آن دیوار کشیده شده بود، امکان بهره‌مندی و یا حتی بازدید از آن وجود نداشت. اما پس از مدتی این باغ و بنای آن توسط شهرداری منطقه ۱۴ تملک و در فهرست مکان‌های گردشگری این منطقه قرار گرفت.

پیروز حناچی در زمان شهرداری خود درباره سرنوشت این خانه تاریخی گفته بود: متاسفانه گروه فیلمبرداری سریال شهرزاد آسیبی به این بنا زدند که فرسایش چند ده ساله آن این اتفاق را رقم نزده است. هنوز می‌توان رد ریل دوربین فیلمبرداری را در این بنا دید ایوان این بنا در حال ریزش است و دیوارهای آن تبله کرده است.  مرمت آن آغاز نشده اما آماده سازی فضای سبز آن در اولویت قرار گرفت.

به گزارش رکنا، تصاویر امروز این بنا حکایت از آن دارد که مرمت این بنا از آن زمان تاکنون همچنان بلاتکلیف مانده است.

باغ سلیمانیه با قدمتی ۱۵۰ ساله توسط حسن‌خان معروف به « وثوق‌الدوله » ساخته شده به نام او معروف است. «میرزا حسن خان وثوق‌الدوله» فرزند ارشد «میرزا ابراهیم‌خان معتمدالسلطنه» و خواهرزاده‌ی «میرزاعلی خان امین‌الدوله» صدراعظم مشهور مظفرالدین‌شاه بود. وثوق‌الدوله نخست‌وزیر ایران و از دولتمردان تاثیرگذار اواخر دوره‌ی قاجار بود.

خبرنگار: آزاده مختاری

 

 

 

کدخبر: 944504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟