سخنان دانش آموزان با هوش بالا اما خانواده کم درآمد/ آرزوهایی سازنده دارند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، دور یک دیگر جمع شده بودند تا به واسطه قبولی در مدارس سمپاد ( تیزهوشان ) یا مدارس نمونه دولتی، معاون علمی فناوری ریاست جمهوری از آنها تجلیل کند؛ اما این همه ماجرا نیست. آنها دانش آموزانی هستند به دلایل مختلف، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند. یکی پدرش از دنیا رفته بود و دیگری فرزند طلاق بود؛ یکی پدرش از کار افتاده بود و دیگری با مادربزرگش زندگی می کرد. اوضاع مالی خانواده ها هم تعریفی نداشت که اگر می داشت تحت پوشش کمیته قرار نمی گرفتند.

در واقع آنها دانش آموزانی مستعد و باهوشی هستند که زندگی از نظر اقتصادی روی خوشی به آنها نشان نداده است؛ اما رویاهای بزرگی در سر دارند و معتقدند که می توانند به آنها برسند. خیلی از آنها، برای قبولی در آزمون سمپاد، حتی یک کتاب هم نخوانده اند و فقط با تکیه بر مطالعه کتب درسی در آزمون پذیرفته شده اند. این دانش آموزان، در حاشیه همایش، از مسیری که برای دستاورد مهم زندگی شان طی کرده اند با خبرنگار رکنا به گفت و گو پرداختند.

خدمات کمیته امداد به دانش آموزان تحت پوشش

ارائه خدمات پشتیبانی، آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان مستعد مورد حمایت با هدف شناسایی، حمایت از دانش آموزان مستعد و فراهم کردن زمینه خوداتکایی توانمندی تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در کمیته امداد امام خمینی برای این دسته از دانش آموزان صورت می پذیرد.

همچنین 10 هزار و 996 نخبه تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد، 9 هزار و 44 نفر دانش آموز و هزار و 344 نفر دانشجو و 236 طلاب علوم دینی هستند. این استعدادهای برتر و نخبه در زمینه های تحصیلی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی-هنری، علمی-پژوهشی، اختراع، نوآوری، مهارتی و کارآفرینی است.

تحصیل رایگان 800 دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد در مدارس تیزهوشان

در راستای توانمندسازی دانش آموزان پایه های ششم و نهم، جهت قبولی در آزمون تیزهوشان، نمونه دولتی و... خدمات آموزشی جامعی به دانش آموزان مستعد در معرض آزمون ارائه شده است. از سال گذشته تا کنون به هفت هزار دانش آموزان پایه های پنجم و ششم و به 6 هزار دانش آموزان پایه های هشتم و نهم خدمت ارائه شده است. این خدمات شامل مشاوره و پشتیبانی تلفنی، کلاس های آموزشی آنلاین وآفلاین، کارگاه های مشاوره دانش آموزان و خانواده، آزمون های شبیه ساز تیزهوشان، کارسوق های تیزهوشان، کتاب های الکترونیکی با محتوای کامل و اردوی پذیرفته شدگان از جمله آنهاست.

نتایج این خدمات در سال 1402، منتج به این شد که 270 نفر در مدارس تیزهوشان پذیرفته شدند. همچنین سه هزار و 200 نفر نیز در آزمون نمونه دولتی پذیرفته شدند. در حال حاضر تعداد 800 نفر از دانش آموزان مستعد تحت حمایت کمیته امداد در مدارس تیزهوشان به صورت رایگان تحصیل می کنند. 

کدخبر: 944065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟