درهای مدارس پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها باز می‌شوند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور که در مدرسه شهید دستغیب منطقه 9 تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما از یک چیز خیلی خوشحالیم، اگر توانستید حدس بزنید؟ ما از رهبر معظم انقلاب تا همه مسؤولان از این خوشحالیم که شما خوشحالید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عنوان پدر کشور توصیه می‌کنند که 3 کار انجام دهید تا عاقبت به خیر شوید که آن هم تحصیل، تهذیب و ورزش است؛ اولین مورد، تحصیل است یعنی درس‌های‌تان را خوب بخوانید؛ دومین مورد تهذیب است یعنی بچه‌های خوبی باشید و آخرین مورد ورزش است. 

صحرایی با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان دست به دست هم دادیم که دانش‌آموزان در این سه کار موفق باشند، افزود: سلامتی شما مقدمه آن دو کار دیگر است یعنی بچه‌هایی که ورزش می‌کنند، درس را بهتر می‌فهمند و مودب‌تر و بااخلاق‌تر هستند.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش 6 تربیت را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها ساحت تربیت بدنی و زیستی است، گفت: تربیت دینی، تربیت علمی، تربیت اجتماعی، تربیت اقتصادی، تربیت هنری و تربیت ورزشی شما مهم است. 

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز  آمدیم یک حرف مهم بزنیم و بگوییم اگر می‌خواهیم ایران، قوی باشد، مدرسه‌ها باید قوی شوند؛ مدرسه‌ها قوی شوند، اقتصاد، فرهنگ و جامعه درست می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است 100 مسابقه در 100 روز یعنی از اول آبان تا آخر اسفند در مدارس برگزار شود، افزود: در این حالت مدرسه‌ها، ورزشگاه می‌شوند تا استعدادهایی که بتوانند مدال برای ایران بگیرند، از داخل مدارس شناسایی شوند؛ وزیر ورزش هم قرار است استعدادیاب به مدارس اعزام کند.

صحرایی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان با خانواده‌ها ورزش کنند، افزود: این روزها پدر و مادرها درگیر زندگی شدند؛ قول بدهید پدر و مادرتان را به ورزش ببرید. ما هم مدرسه را جایی کردیم که همه ورزش کنند.

وی با بیان اینکه پنج‌شنبه‌ها و جمعه ها مدارس را باز می‌کنیم، گفت: وزیر ورزش هم ان‌شاءالله کمک می‌کند زیرا امکاناتی که در مدارس هست، کافی نیست و همه دست به هم دست می‌دهیم تا این اتفاق خوب بیفتد.

 

 

 

 

کدخبر: 938815 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟