آغاز «نذر خدمت» هلال احمر از نیمه آبان

به گزارش رکنا، وحید سلیمی - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: یکی از اهداف و طرح‌های مشترک جمعیت هلال‌احمر، کمک به رفع یا کاهش بحران بی‌آبی و تنش کم آبی در مناطق متاثر از تغییرات اقلیمی و خشکسالی است که در ۵ سال گذشته در قالب طرح ملی نذر آب نمود عینی پیدا کرد.

سلیمی‌ با اشاره به افزوده شدن ابعاد دیگری از خدمات داوطلبانه و بشردوستانه به طرح نذر آب در سال جاری، تصریح کرد: امسال از نیمه آبان ماه عملیات اجرایی طرح ارتقا یافته نذر آب یعنی « نذر خدمت » را آغاز می‌کنیم.

وی واژه «خدمت» را در این طرح مخفف «خادمان داوطلب مردمی‌ برای توانمندسازی» بیان و اضافه کرد: در طرح امسال توانمندسازی پایدار روستاها و مناطق محروم جامعه هدف و ارائه خدمات ماندگار و اثرگذار در حوزه‌های آب، آموزش، اشتغال، بهداشت، سلامت و معیشت، در دستور کار داوطلبان، خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تشریح سابقه طرح نذر آب و آغاز آن از سیستان و بلوچستان در سال اول و توسعه جامعه هدف طرح در سال‌های بعد به استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان، گفت: در سال گذشته، تمامی استان‌های کشور از انتفاع خدمات طرح نذر آب ۵ بهره‌مند شدند و امسال نیز گستره طرح نذر خدمت سراسر کشور با تاکید بر مناطق و استان‌های محروم‌تر خواهد بود.

کدخبر: 938292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟