وزیر آموزش و پرورش بیش از 85 درصد دانش آموزان را نادیده گرفت/با افزایش چندر غاز به حقوق معلمان هیچ تحولی در مدارس روی نداده است + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طبق اصل سی ام قانون اساسی ، دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

این در حالی است که این روزها، همه چیز در کشور، طبقاتی شده است؛ آموزش هم سالهاست در این وادی عقب نمانده و با گسترش مدارس غیر دولتی، روز به روز، سطح آموزش در مدارس دولتی را کاسته و به زور و قدرت مدارس غیر دولتی افزوده است.

اینجا، وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورشی را داریم که وزیرش با نگاه کاسب مآبانه به آن می نگرد و طبقه ای شدن آموزش را با مدل های مختلف ماشین مقایسه می کند. 

ابراهیم سحرخیز معاون اسبق آموزش و پرورش رکنا

ابراهیم سحرخیز ، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در این خصوص در گفت و گو با رکنا گفت: شوربختانه به رغم هشدار جدی مقام معظم رهبری مبنی بر نتراشیدن بدیل و رقیب برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، هنوز هم نوشته دستوری دولت با عنوان «انتظارات تحولی از آموزش و پرورش» با محوریت  «مردمی سازی مدارس  یا واگذاری دست کم، ۲۵ درصد از  مدارس دولتی به هیات امنا، اشخاص و حقوقی صاحب نام تا پیشنهاد واریز شدن پول به حساب دانش آموزان بر حسب شناسه کد ملی»، همین الان در اولویت فهرست بررسی ها و پژوهش های مرکز مطالعات آموزش و پرورش قرار دارد.

وی در ادامه گفت: زیبنده حاکمیت نیست که وزیر  دستگاه بزرگی مثل تعلیم و تربیت رسمی و عمومی، در قالب تمثیلی خواسته یا ناخواسته، بیش از ۸۵ درصد از دانش آموزان این کشور را آزرده، بگوید «هرچقدر پول بدید آش می خورید!» لابد با مدارس دولتی باید مثل ماشین های مدل پایین و اسقاطی رفتار کرد. آخر این شد جواب؟ آن هم از کسی که به هر تقدیر، استاد تمامی یک دانشگاه را به یدک می کشد؟

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: از تعبیر غلطی مثل واقعی شدن افت دو نمره ای معدل دانش آموزان در امتحانات نهایی امسال بگیرید تا کتمان پایین آمدن سهم مدارس عادی دولتی در رتبه های برتر آزمون ورودی دانشگاه ها با مصادره به مطلوبی مثل دولتی خواندن مدارس پولی سمپاد و نمونه دولتی. 

سحرخیز گفت: امروز خواه ناخواه، همین اتفاق افتاده است. با افزایش چندر غار به حقوق معلمان ،  هیچ چرخش تحولی در کف مدارس روی نداده است؛ جز شعله ور ساختن آتش اختلافات میان مدیر مدرسه، معلمان و ادارات آموزش و پرورش، به جان هم افتادن معلمان برای سرک کشیدن به احکام یا فیش حقوقی یکدیگر و ده ها پرسش و چرای بی پاسخ دیگر! پر معلوم است که رضا مراد صحرایی نیز کشتی بان مناسبی برای کشتی به گل نشسته آموزش وپرورش نیست!

کدخبر: 924936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟