اولین گزارش مطالعات تفصیلی حمل و نقل عمومی تهران طی هفته آینده منتشر می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سید مجتبی شفیعی در خصوص مطالعات تفصیلی حمل و نقل عمومی اظهار کرد: براساس ضابطه ۷۷۷ سازمان برنامه و بودجه یکی از اجزای اصلی طرح جامع مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی است که در این مطالعات باید تمام اجزای حمل و نقل عمومی اعم از مسیر، شبکه، ایستگاهها و سایر مشخصات فنی همه سیستم‌های حمل و نقلی نظیر اتوبوس و غیره به صورت تفصیلی مطالعه شود که این می‌تواند تغییرات و تاثیرات بزرگی را در حمل و نقل همگانی به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این‌که قوی‌ترین مشاوران حوزه حمل و نقل تشکیل کنسرسیومی دادند تا مطالعات تفصیلی حمل و نقل عمومی شهر تهران را انجام دهند، اظهار کرد: قرار شد که اولین گزارش این مشاوران ظرف هفته های آینده ارائه شود اما این گزارش اولیه است و گزارش نهایی متعاقبا بعد از بررسی، جهت تصویب در شورای عالی ترافیک ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در خصوص شاخص‌های این مطالعه با تاکید بر این‌که انجام این مطالعه یک وظیفه قانونی است، تصریح کرد: ممکن است برخی از اجزای شبکه نیز بعد از این مطالعه علمی تغییر کند. مثلا ممکن است برخی خطوط و یا حتی مدهای حمل و نقلی تغییراتی داشته باشند. مثلا شاید یک خط پرمسافر غیرریلی تبدیل به مد ریلی شود و یا برعکس یک خط اتوبوس به مینی‌بوس، ون و یا حتی خط تاکسی تبدیل شوند.

کدخبر: 924702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟