طرح ترافیک جدید ضربه ای نابودگر بر حقوق شهروندی تهرانی ها!

امسال برخلاف رویه همیشگی فقط به خاطر سخنان نسنجیده شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، مبنی بر اجرای طرح جدیدی که بدون هیچ مطالعه علمی و کارشناسی اولیه ای انجام شد ثبت نامی صورت نپذیرفت .

عجیب اینکه در اواسط نیمه دوم بهمن ماه سردار محمد رضا مهماندار رئیس پلیس Police راهور تهران بزرگ  با بیان اینکه  شهرداری تهران باید زیرساخت های طرح ترافیک جدید مانند دوربین‌های خروجی را نصب کند و تا زمانیکه چنین اقدامی صورت نگرفته این طرح قابل اجرا نبوده است تاکید کردند هیچ برنامه ای برای تغییر در طرح زوج و فرد در سال آینده وجود ندارد و این طرح مانند سال 96 اجرا می‌شود و پولی کردن طرح زوج و فرد نیز به تصویب نرسیده و این طرح نیز نسبت به سال ۹۶ به جز شیوه پرداخت و مبلغ آن تغییرات اساسی ای ندارد و دارندگان طرح ترافیک 96 تا زمانی که زیرساخت‌های طرح جدید مهیا نشود همچنان می‌توانند با کارت‌های خود در طرح ترافیک تردد کنند.

حالا  سوال هایی پیش می آیند مبنی بر اینکه آیا این کار سبب تضییع حق شهروندان نیست ؟ مسئول این بی نظمی ها چه کسی می تواند باشد؟ آیا شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک نباید نسبت به زیر ساخت ها و نحوه اجرای یک طرح بزرگ که می تواند باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران شود مختصر اطلاعی داشته باشند ؟ یا اگر اطلاعات علمی لازم را ندارند حداقل از مشاوره کارشناسان متخصص این امر کمک بگیرند ؟ آیا واقعا هیچ کارشناس و متخصصی که بتواند سخنان شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک را از لحاظ علمی و عملی و زیر ساخت های اجرای طرح ترافیک تحلیل و ارزیابی کند وجود ندارد ؟ و همینطور از شهردار منتخب شورای شهر باید پرسید دلیل اصلی بیان این سخنان غیر کارشناسانه چیست ؟

جای بسی تاسف است که در تهران بزرگ شاهد این مسائل هستیم در شهری که جوانان و کارشناسان و متخصصان حمل و نقل و ترافیک زیادی وجود دارند که بدون هیچ چشم داشتی حاضر به در اختیار قراردادن تجربیات و راهکارهای خود هستند .  نمونه بارز آن هم اعطای کتاب برنامه راهبردی شهر تهران توسط کاندیدای انتخابات شهرداری تهران پس از انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار بود ، کتابی که حاصل تلاش یک ساله جمع کثیری از نخبگان ، متخصصان ،اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مرتبط با امور شهری بود .انتظار شهروندان از آقای شهردار و معاون محترم ترافیک و حمل و نقل شهرداری تهران این است که مطابق با بیانات مقام معظم رهبری در مورد تجربه استفاده از جوانان و نخبگان و متخصصان عمل کنند تا بتوانیم تهرانی آرام و بدن دغدغه داشته باشیم .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زن همسایه با لباس نامناسب مقابل پنجره می آمد و برای برادرم حرکات عجیب می کرد! + عکس

فیلم لحظه خودکشی 2 دختر دبیرستانی از پل کابلی تبریز + عکس و جزئیات

3 پرستار نقشه شوم شوهر بــی وفا را لو دادند / عاشق حامد بودم!

2 بار اقدام وحشیانه راننده با زینب 12 ساله + عکس

حمله شبانه 3 جوان به زن و شوهر در خیابان

طناب دار از گردن تازه داماد هنگام اعدام باز شد! / عروس کرجی قهر کرده بود! + عکس

لو رفتن قتل فجیع مهندس تهرانی در تماس یک زن از امریکا!

آخرین خبر از محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج + عکس

تصادف زنجیره ای در پل کابلی عروس و داماد تبریزی را راهی بیمارستان کرد + عکس

برای بچه های مدرسه نامه های عاشقانه می نوشتم / شیطنت های ملیحه نفسم را بندآورد!

زشت ترین خودروی جهان در تهران + عکس

جومونگ، پدر 3 قلوهای بامزه + عکس

نیمکتی برای عاشقی دختر و پسر نابینا

زمان اعدام قاتل اتوبوسی خیابان پاسداران مشخص شد

راز سیاه دختران اینستاگرامی جهانگرد! / همه حسرت این دختران را می خوردند ! + عکس

نویسنده کتاب بابا آب داد به دیار حق شتافت + عکس

ادعاهای باورنکردنی 3 برادر قوی هیکل که در روز روشن تهران گروگانگیری کردند! + عکس

دختر معلول 30 سال با جسد مادرش زندگی کرد + عکس های باورنکردنی

خطر دراکولا در خیابان ولیعصر تهران + تصاویر

 

آیا این خبر مفید بود؟