در هر ثانیه یک کامیون البسه دور ریخته می‌شود

به گزارش رکنا  به نقل از ویفروم، بسیاری از لباس‌هایی که ما دور می‌ریزیم تا ۹۵ درصد امکان بازیافت دارند. بازیافت منسوجات می‌تواند شغل ایجاد کند و آلودگی را کاهش دهد.

سالانه ۹۲ میلیون تن زباله نساجی در جهان تولید می‌شود. تصور کنید که این منسوجات به ارزش یک کامیون زباله است که در هر ثانیه دور ریخته می‌شود.

آمریکایی‌ها به تنهایی هر سال حدود ۷۰ پوند منسوجات را دور می‌اندازند که بالغ بر ۱۷ میلیون تن زباله سالانه است که تنها ۲.۵ تن از آن بازیافت می‌شود.

زباله‌های نساجی فقط مربوط به دفن زباله نیست و با ظهور مد سریع در دهه‌های اخیر، لباس‌ها سریعتر از همیشه مد می‌شوند و پوشاک ارزان و سریع و کیفیت پایین آنها به این معنی است که دوام زیادی ندارند.

در مجموع، مصرف‌کنندگان حدود ۶۰ درصد بیشتر از ۱۵ سال پیش لباس می‌خرند و فقط نصف مدت زمان قبل آنها را نگهداری می‌کنند. مد سریع به تنهایی مسئول حدود ۱۰ درصد از کل انتشار کربن در جهان شده که این میزان بیشتر از مجموع انتشار همه پروازهای بین‌المللی و کشتیرانی است.

علاوه بر این، پارچه‌های رنگی ۲۰ درصد از کل آلودگی آب را تشکیل می‌دهند. با تولید این همه پارچه، بازیافت منسوجات می‌تواند به یک تکه پارچه، زندگی دیگری بدهد و تولید پارچه‌های جدید را محدود کند.

هدیه‌دادن لباس نیز مطمئنا گزینه مناسب برای لباس قابل استفاده است به‌عنوان مثال، یک لباس دست دوم وارداتی می‌تواند تا ۹۵ درصد کمتر از یک لباس تولید شده در کنیا قیمت داشته باشد.

لباس‌هایی که برای پوشیدن مناسب نیستند غیرقابل فروش هستند اما ممکن است قابل بازیافت باشند.

 

کدخبر: 922444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟