آبرسانی سیار به مناطق حفاظت شده برای حیوانات تشنه

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، لایق، با اشاره به تغییر اقلیم و بروز خشکسالی شدید در این استان اظهار کرد: بارندگی های مناسبی طی چند سال اخیر به خصوص طی امسال انجام نشده و یا توزیع آن از لحاظ زمانی و مکانی نامناسب بوده است.

وی گفت: اولین تاثیر کاهش شدید بارندگی ها بر روی طبیعت، پوشش گیاهی و بعد از آن حیات وحش است.

لایق تاکید کرد: حیات وحش می تواند ناامنی موجود در زیستگاه و کمبود علوفه و یا طعمه را تحمل کند اما تحمل کم و یا بی آبی برای آن ها غیرقابل تحمل است. در نتیجه از زیستگاه خود برای پیدا کردن آب خارج می شود که این امر سبب می شود تا یک جای بهتر را پیدا کند و یا اینکه طی مسیر تلف شود و یا در دام شکارچی افتد و دیگر به زیستگاه اصلی خود بازنگردد.

وی تصریح کرد: محیط زیست برای اینکه بتواند منابع آبی خود را راحت تر پیدا کند اقداماتی همچون لایروبی چاه ها و چشمه ها و مرمت آبشخورها را انجام می دهد و یا اینکه آبشخورهایی را ایجاد می کند.

این مقام مسئول گفت: انجام اقداماتی دیگر همچون آبرسانی سیار از دیگر کارهایی است که برای تامین آب حیات وحش انجام می شود که طی امسال آبرسانی سیار به خصوص در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم که یکی از زیستگاه های اصلی یوزپلنگ و آهو است، افزایش یافته است.

وی افزود: افراد خیر نیز می توانند با سوق دادن نذرهای خود به این سمت با عنوان نذر طبیعت محیط زیست را در تامین آب، علوفه و... یاری دهد.

کدخبر: 914624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟