انتقاد رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از طرح پیشنهاد «افزایش حریم تهران»

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سید احمد علوی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه شهری با محوریت مدیریت شهری گفت: کارشناسان مدیریت شهری امروز در مجلس فعال هستند؛ اما این نافی وظیفه شهرداری تهران به عنوان پایتخت که گرفتاری های زیادی دارد، نیست و باید احکام مدیریت شهری به برنامه توسعه بازگردد.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه ها تلاش می کنند برخی احکام را در برنامه توسعه بگنجانند افزود: برخی پیشنهاد عجیبی می دهند که حریم تهران افزایش پیدا کند. در حالیکه ما می دانیم به دنبال افزایش حریم چه میزان فساد و مشکلات ایجاد خواهد شد.

در ادامه این جلسه و پس از تذکر علوی؛ مهدی چمران، ریاست شورای شهر تهران با بیان اینکه کابل های فشار قوی در شهرری از قبل وجود داشته و پس از آن واحدهای مسکونی ساخته و به مردم تحویل داده شده است، تاکید کرد: این اتفاقات به قصور مدیران شهری قبل از شکل گیری شورا باز می گردد. نباید مردم رها می شدند که خانه بسازند و با مشکل روبه رو شدند.

وی همچنین با بیان اینکه نباید برخی اسامی معابر که اسامی مناسبی است تغییر پیدا کند ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باید دقت نظر داشته باشد که برخی اسامی مناسب معابر تغییر نکنند.

چمران با تأکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه تقریباً هیچ حکمی برای مدیریت شهری ندارد، گفت: ما نامه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال و موارد را دنبال کردیم تا جلسه مشترکی بین شورای عالی استان ها، شورای شهر و شهرداری با کمیسیون تلفیق برگزار کند؛ یکی از مسائل افزایش سهم از مالیات بر ارزش افزوده است که باید پیگیری شود.

وی افزود: می گویند رقم سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده همان پنج درصد خواهد ماند و از سویی دیگر مسئله افزایش حریم مطرح می شود و قرار شد جلسه ای در این خصوص برگزار کنیم و توضیحاتی ارائه دهیم؛ تهران جایی برای گسترش ندارد و شهرهای دیگر آمدند و این فضا را گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دعوایی بر سر یک پارک در شهر قدس وجود دارد که از تهران گرفتند و به این شهر دادند تاکید کرد: امیدواریم جلسه مشترک سریعتر تشکیل شود و بتوانیم این موارد را مطرح کنیم.

کدخبر: 912590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟