شترهای سرگردان در ایران ! / آنها را جمع آوری کردند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، مجید درگی با اشاره به تاثیر چرای شتر های سرگردان در تالاب صالحیه در بروز پدیده گرد و غبار و همچنین از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه، اظهار کرد: در مطالعات به عمل آمده عرصه‌های محدوده تالاب صالحیه به عنوان کانون ریزگرد استان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه سه استان تهران، قزوین و البرز تحت تاثیر این کانون گرد و غبار هستند، گفت: مساله تالاب صالحیه در ستاد ملی گرد و غبار مطرح شد که این ستاد مصوباتی برای کاهش و کنترل گرد و غبار داشت.

وی با اشاره به اینکه چرا و تردد شتر بیش از حد ظرفیت منطقه، یکی از عوامل مهم در از بین بردن ساختار خاک و تشدید وضعیت غبار خیزی منطقه است، افزود: یکی از مصوبات این ستاد کنترل چرای شتر در تالاب صالحیه بود که در نخستین گام با همکاری دادگستری و دستگاهای اجرایی و پشتیبانی فرمانداری شهرستان نظرآباد ۹۱ نفر شتر منطقه توقیف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: پیش از این و در ابتدای ابلاغ مصوبات به دستگاه‌های مربوطه همچون جهاد کشاورزی و امور عشایری استان البرز مهلت داده شد تا شترهای سرگردان و غیربومی را از منطقه اخراج کنند ضمن اینکه یکی از برنامه‌ها برای کنترل چرای شترها پیش بینی یک محدوده محصور شده برای نگهداری شترها است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تداوم حمایت دستگاه قضا و اهتمام دستگاههای ذیربط این عامل مهم مدیریت و ساماندهی شود.

 

کدخبر: 910605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟