ورود پلیس فتا برای شناسایی 1000 دانشجوی متقلب / نامه نگاری های متعدد بین دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی انجام شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، هزار دانشجوی متقلب که الان سرکلاس ها هستند ماجرایی بود که طی چند روز اخیر، نقل محافل علمی کشور شده بود. دانشجویانی که با تقلب وارد دانشگاه شده و الان در کلاس ها حضور دارند مبحث خبری یک هفته گذشته در رسانه ها بود.

وزیر علوم نیز در این خصوص گفته بود در این موضوع نمی توان ورود کرد چراکه این مهم می تواند برای دانشجویان آثار روحی روانی داشته باشد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه در این خصوص گفت: تخلف ها همواره مورد پیگیری قرار گرفته است. به سازمان سنجش اعلام شده است و در این خصوص نامه نگاری های متعددی از سوی قوه قضائیه و دادستانی کل کشور با سازمان سنجش انجام شده است. همچنین مکاتبات با وزیر علوم نیز انجام شده است.

وی در ادامه گفت: در این خصوص تذکرهای قانونی لازم نیز داده شده است. همچنین باید گفت که سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورود کرده است و نتیجتا پرونده ای تشکیل شده و در بخش رسیدگی قرار دارد و تحقیقات تکمیلی در مورد اینکه مجلس محترم برای پیشگیری و ترسیع در وقوع تخلفات اقدامات لازم را انجام دهد.

ستایشی تاکید کرد: البته با بررسی سیستمی، تخلفی در این زمینه یافت نشده است؛ ولی با توجه به حساسیت موضوع، برای شناسایی متهمان نامه نگاری با پلیس فتا صورت گرفته است. 

کدخبر: 910366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟