قطع شیر مدارس رشد سرمایه‌‌های آیندۀ کشور را متوقف می‌‌کند
به گزارش رکنا، محمود نجفی‌‌عرب -رئیس اتاق بازرگانی تهران می گوید : متأسفانه جمهوری اسلامی از سال 89 با قطع یارانۀ شیر برای دهک پایین و مسئلۀ شیرِ مدارس دچار اشتباه بزرگی شد.
نجفی‌‌عرب با اشاره به اهمیت محصولات لبنی در سلامت جامعه گفت: تا سال ۱۳۸۹ با شیر مدارس و شیر یارانه‌‌ای که به سه دهک پایین جامعه تخصیص می‌‌یافت، توانستیم سرانۀ مصرف لبنیات را به حدود ۱٠٠کیلوگرم برسانیم.
وی ادامه داد: من به وزیر بهداشت هشدار می‌‌دهم، چرا که ایشان متوجه نیست قطعِ شیر برای قشر ضعیف جامعه، چه آسیب‌‌هایی را به این طبقه وارد خواهد کرد و چگونه در رشد مغزی و فیزیولوژیکی اقشار مختلف تأثیر منفیِ بزرگی خواهد گذاشت. حجم بالایی از پوکی استخوانی که این‌‌سال‌‌ها شاهدِ آن هستیم، حاصل همین بی‌‌توجهی‌‌ها و سیاست‌‌گذاری‌‌های نادرست است. چطور است که به روغن و شکر، دو چیزی که ضدِ سلامت هستند یارانه می‌‌دهیم، اما برای لبنیات که این‌‌همه در سلامت و پویایی تن و روانِ یکایک افراد جامعه نقش مهمی ایفا می‌‌کند، یارانه که هیچ، همان شیر مدارس را هم قطع می‌‌کنیم! شخصا از تمام سران حاکمیتی خواهشمندم که جلوی چنین مسائلی را بگیرند. همۀ ما نیز به نوبۀ خودمان باید فشار بیاوریم تا مانع از این اتفاقات شویم.
 
کدخبر: 908900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟