دستفروشان با پارک دانشجو خداحافظی کردند

به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، علیرضا نادعلی با اشاره به موضوع ساماندهی دستفروشان و بساط‌گران در اطراف تئاترشهر و پارک دانشجو اظهار کرد: تقریبا حدود یک سال و نیم درگیر و دار این مسئله بوده‌ایم؛ البته پیش از ما نیز در دوره گذشته صحبت‌هایی در ارتباط با ساماندهی تئاترشهر و پارک دانشجو شده بود.

وی افزود: موضوع دستفروشان موضوعی است که اگر از آن غفلت کنیم پس از مدتی دیگر حریف ساماندهی و جمع‌آوری آن نخواهیم شد. در این زمینه آقای چمران رئیس شورای شهر تهران چندی پیش در یکی از جلسات شورا مثال مناسبی را بیان کرد و عنوان شد که در سنوات گذشته برخی از این افراد در شمال غربی پارک لاله آمدند و غرفه‌هایی را بنا کردند و در ادامه در این قسمت از پارک به صورت دائمی مستقر شدند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات و چالش‌های حاصل از سد معبر و دستفروشان در پارک دانشجو و اطراف تئاترشهر تصریح کرد: علاوه بر مشکلات تردد شهروندان در این محدوده مشکلاتی نیز در موضوع بافت تئاترشهر مطرح بود و به همین جهت دوستان ما در وزارت ارشاد استمدادی از ما کردند و ما جلساتی با‌ آنها برگزار کردیم و در ادامه طرح را برای ساماندهی پارک دانشجو و تئاترشهر طراحی شد.

وی با اشاره به تلاش مجموعه شهربان و حریم بان جهت ساماندهی بساط‌گستران و دستفروشان در محدوده اشاره شده گفت: البته باید به این موضوع اشاره شود که متاسفانه در اواخر سال گذشته که در اتفاقی نادرست و در آستانه نوروز بازارچه‌هایی در محدوده تئاترشهر و پارک دانشجو راه‌اندازی شد و همین مسئله مشکلات عدیده‌ای به‌وجود آورد اما در نهایت با توجه به مطالبه عمومی و همچنین مطالبه رسانه‌ها و هنرمندان امروز اتفاق خوبی در ارتباط با جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان و بساط‌گستران در ضلع غربی و شمالی پارک دانشجو و تئاتر شهر رخ داد.

نادعلی ادامه داد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده از صبح امروز نیروهای شرکت حریم‌بان و شهربان در محدوده پارک دانشجو و تئاتر شهر حاضر و نیروها مستقر شدند و در نهایت این منطقه از شهر تهران درخصوص دستفروشان و بساط‌گستران ساماندهی شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا این روند (جلوگیری از فعالیت دستفروشان در محدوده پارک دانشجو و تئاترشهر) ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: قطعا این موضوع ادامه‌دار خواهد بود و دوستان ما با قدرت از ورود دستفروشان و فعالیت آنها ممانعت خواهند کرد؛ ضمن اینکه روزهای آینده نیز ما بازدیدی را از این معبر خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: بنده از هنرمندان و دلسوزان به عنوان یک عضو فرهنگی شورای شهر تهران درخواست می‌کنم که در قالب طرحی ساعاتی را در محدوده تئاترشهر حاضر و فعالیت‌های فرهنگی برای شهروندان ارائه کنند.

کدخبر: 908181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟