معدل فروشی مدارس بعد از تصویب تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 1402 / آموزش و پرورش پاسخ داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، با توجه به اینکه تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی و معدل را در کنکور سراسری سال 1402 خواهیم داشت؛ این سوال مطرح می شود که آیا ممکن است مدارس به سمت معدل فروشی بروند تا دانش آموزان بتوانند با معدلی بالا در دانشگاهی مطلوب قبول شوند؟ 

در این راستا، محسن زارعی ، رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با رکنا به گفت و گو نشست و گفت: شرط معدل برای امتحانات هماهنگ کشوری است و این ها امتحاناتی هستند که در بخش طراحی، طراحان ناشناخته ای هستند که در فضای قرنطینه سوالات را طراحی و ارسال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در شیوه نامه امتحانات تاکید شده است که هیچ دانش آموزی در مدرسه خودش امتحان ندهد، گفت: این کار به این دلیل مطرح شد که ممکن است معدل فروشی رخ دهد؛ بنابراین، اگر دانش آموز در فضایی که مدرسه خودش است امتحان دهد و بی عدالتی نسبت به سایر دانش آموزان رخ دهد، هیچ گاه امکان پذیر نخواهد بود. در بحث تصحیح اوراق نیز همین کار انجام شده است. برای مثال، در شهرستان هایی که احساس می کردیم ممکن است شائبه های قومی-قبیله ای رخ دهد، حوزه های تحصیح را از شهرستانی به شهرستان دیگر انتقال داده شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: برنامه این است که تصحیح الکترونیک را در سراسر کشور راه اندازی کنیم. این کار در خرداد ماه سالجاری، این برنامه به صورت آزمایشی برای مدارس خارج از کشور انجام شد. در شهریور و دی ماه، این پروژه توسعه داده خواهد شد و تا سال آینده به صورت جامع در سراسر کشور این مهم اجرایی می شود.

کدخبر: 902088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟