۴ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند

به گزارش رکنا، غلامرضا رضایی امروز یکشنبه (۲۱ خرداد) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج در مورد آخرین وضعیت زائران ایرانی درسرزمین وحی گفت: زائران کشورمان از دو مسیر فرودگاه مدینه و جده منتقل می‌شوند و تا ظهر امروز یکشنبه (۲۱ خرداد) بیش از ۵۵ هزار نفر در قالب ۳۶۰ کاروان وارد عربستان شده اند که از این تعداد بیش از ۴۲ هزار نفر در مکه و بقیه زائران هم در مدینه منوره حضور دارند.

رضایی از تغذیه به عنوان یکی از بخش‌های تأثیرگذار در ایام حج یاد و خاطرنشان کرد: از آنجایی که تغذیه با سلامت زائران ارتباط مستقیم دارد با بهره بردن از آشپزخانه‌های مجهز و آشپزهای زبده ایرانی سه وعده غذای زائران در روز تأمین می‌شود و با دقت زیادی عملکرد آشپزخانه‌ها زیر نظر است تا سلامت مهمانان خانه خدا تأمین شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که ما عهده دار تأمین آرامش همه زائران هستیم روزانه نظارت و پیگیری‌های مستمر بر بخش‌های مختلف اعم از تردد، نقل درون شهری، تغذیه و پذیرایی در هتل‌ها صورت می‌گیرد تا حجاج ایرانی با کمترین دغدغه به عبادت و زیارت خود بپردازند.

رئیس عملیات حج ۱۴۰۲ با بیان این که تمامی خدمات پیش بینی شده برای زائران طبق قرارداد با طرف‌های عربستانی در حال ارائه است، از وضعیت سلامت زائران ابراز رضایت کرد و گفت: زائران پس از ورود به مکه در هتل‌هایشان مستقر می‌شوند واعمال عمره تمتع را زیر نظر روحانیون کاروان‌ها انجام می‌دهند.

رضایی به تجهیز کامل بیمارستان، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان برای ارائه خدمات به زائران در مکه اشاره کرد و گفت: فعالیت مرکز پزشکی همزمان با ورود زائران به مکه آغاز شد و در طول شبانه روز خدمات مورد نیاز زائران در درمانگاه‌ها و مطب پزشکان که برابر برنامه ریزی دربرخی از هتل‌ها هستند ارائه می‌شود.

رئیس عملیات حج ۱۴۰۲ با اشاره به شرایط سنی حجاج ایرانی در حج امسال گفت: متاسفانه تا امروز (۲۱ خرداد) چهار نفر از زائران ایرانی که سابقه بیماری تنفسی و قلبی داشتند در مکه و مدینه فوت کردند که با هماهنگی لازم با خانواده و بازماندگان آنها پیکرشان یا به ایران منتقل می‌شود یا با طی مراحل قانونی و رعایت اصول شرعی در عربستان دفن می‌شوند.

طبق این گزارش تا روز یکشنبه سه زائر در مکه مکرمه و یک زائر در مدینه منوره جان به جان آفرین تسلیم کردند. خانم رباب فلاح تفتی ۷۲ ساله از کاروان ۳۴۰۲۱ استان یزد، صادق بیگی ۶۹ ساله از کاروان ۴۱۷۴۶ کرج، ربابه جباری‌ها ۷۲ ساله از کاروان ۳۷۰۱۳ قزوین سه زائری هستند که در مکه مکرمه به دلیل ایست قلبی به دیار باقی شتافتند.

بر پایه این گزارش، با توجه به شدت گرمای هوا و سن زائران حج ۱۴۰۲ وضعیت سلامتی حجاج قابل قبول تر ازحج های گذشته عنوان شده است.

 

کدخبر: 899987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟