واکنش سلاجقه به پروژه راه آهن رشت-آستارا / کلنگ هیچ طرح توسعه ای بدون مجوز محیط زیست بر زمین نخواهد خورد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،  علی سلاجقه ، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساختمان پارک پردیسان تصریح کرد: رویکرد مطلوبی در حال شکل گیری در حوزه محیط زیست در سطح کلان کشور است و بسیاری از تعارضاتی که در این حوزه وجود دارد به دلیل عدم توسعه یافتگی کشور است.

وی گفت: بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور شکل گرفته است و ما اکنون در حال توانمند سازی آنها هستیم و سعی می کنیم که از اقدامات مثبت آنها در حوزه های مختلف در محیط زیست بهره مند شویم.

سلاجقه بیان داشت: با اعتبارات فعلی حفاظت از محیط زیست امکان پذیر نیست به همین دلیل سیاست حفاظت مشارکتی را در این خصوص در پیش گرفته ایم و این مطابق روش های علمی نوین در بحث حفاظت محیط زیست خواهد بود.

معاون رییس جمهور در خصوص لزوم ارائه پرونده ارزیابی برای پروژه های محیط زیست تاکید کرد: برای پروژه راه آهن رشت-آستارا یک سامانه ای تشکیل خواهد شد و اطلاعات آن به صورت آنلاین در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

علی سلاجقه، اظهار کرد: صدور مجوزها از بحث‌های اساسی است و پروژه رشت آستارا ارزیابی محیط زیستی آن قبلاً صورت گرفته است و در راستای توسعه کشور توسعه درخور را مد نظر داریم.

وی با اشاره به دستگیری دو نفر از مدیران ارشد سازمان محیط زیست در ماه های اخیر یادآور شد: فرآیند دستگیری همکاران ما در سازمان محیط زیست فرآیند مناسبی نبود و باید از دستگاه های ذی ربط سوال بپرسیم که چرا نحوه دستگیری برای اتهامات مذکور که می شد در بخش تخلفات اداری به آن رسیدگی شود به این شکل انجام گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اهمیت مقوله محیط زیست در برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: مجوز تاییدیه محیط زیست به هیچ عنوان در برنامه هفتم توسعه حذف نشده و نخواهد شد و امیدواریم در متن قانون هم به آن اشاره شود.

کدخبر: 898366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مسعود لاهوت دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟