وجود هزاران ساختمان پرخطر در پایتخت

به گزارش رکنا، قدرت‌اله محمدی، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تهران۲۰ در خصوص آتش‌سوزی خیابان مولوی گفت: متاسفانه با توجه به حجم اجناسی که به صورت انباشته شده در این انبار ۳۰۰۰ متر مربعی دپو شده بود، حدود ۶ ساعت است که آتش‌نشانان درگیر اطفا و لکه گیری هستند که باتوجه به حجم اجناس ممکن است تا صبح طول بکشد.

وی افزود: حادثه فوتی نداشته است اما این مکان مملو از وسایل پلاستیکی است که اثرات این اتفاق که حاوی مواد مسموم کننده است شاید خودش را بر نیروهای من تا ۵ سال آینده نشان ندهد.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: این ساختمان جزو ساختمان‌های پرخطری بود که در رصد نظارت ما بوده و بیش از ۵ بار اخطار گرفته است، اما جزو ۹۵ ساختمان نبوده است. ساختمان‌های ناایمن به پنج گروه تقسیم می‌شوند و این ۹۵ ساختمان جزو گروه بسیار پرخطر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: در آخرین اخطار ۲۳ اسفند سال گذشته دستورالعملی به این ساختمان دادیم. البته این ساختمان اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود.

وی بیان کرد: در بیش از  ۴ منطقه تهران مانند مناطق ۱۲، ۱۱، ۱۵ و ۱۶ از این دست ساختمان‌ها وجود دارد. آتش‌سوزی امروز اخلال در روند شهری ایجاد کرد و این به سبب عدم تمکین از مقررات آتش نشانی است.

محمدی با بیان اینکه ما یک به یک کوچه‌ها را برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن رصد کردیم و به آنها اخطار دادیم، یادآور شد: دستگاه‌های دیگر نیز باید کمک کنند و اگر مالکین تمکین نکردند از طریق برخورد قضایی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اعلام لیست ۹۵ ساختمان مذکور مشکلی ندارد اما هزاران صفحه به اعلام ساختمان‌های پرخطر نیاز داریم.

به گزارش سایت شهر، وی تصریح کرد: ما تقریبا بالای ۱۱ هزار ساختمان پرخطر داریم که تغییر کاربری دادند. به طوری که منازل مسکونی را سوله و انبار کرده اند؛ آن هم در کوچه‌هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: باید هزینه را برای چنین افرادی بالا ببریم. برای همین ساختمان نیز از دستگاه قضایی خواستیم که اعلام جرم کند.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: ما ضابط قضایی نیستیم و دستمان بسته است. برای این ساختمان‌هایی که تمکین نمی‌کنند جرم انگاری نشده است.

ایلنا

 

کدخبر: 894223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟