فیلم مادر ایرانی که با کودکش بر دوش؛ زباله‌های جنگل را پاکسازی کرد / 30 کیلومتر زباله در جنگل گلستان
حجم ویدیو: 62.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی گودرزی معروف به علی دشتی با دوستداران محیط زیست منطقه که در جمع آنان مادری بود که کودک به دوش گرفته بود و برای پاکسازی زباله از طبیعت ایران آمده بود  تمام زباله های ۳۰ کیلومتر از مسیر واقع در محدوده جنگل گلستان را پاکسازی کردند.

نام  مادر ایرانی که با کودک به دوش برای طبیعت ایران مادری کرد، زهرا بارانی است. گام هایش چون ریزش باران برای طبیعت ایران نفس و پاکیزگی شد.

مادری برای طبیعت در جنگل گلستان

علی دشتی که از فعالان حفاظت از محیط زیست است سالهاست در حفظ جنگل با  کاشت درخت و آبیاری برخی از درختان و توزیع کیسه‌زباله میان مسافرانی که برای تنفس و استراحت به طبیعت می آیند سعی کرده است هم طبیعت را تمیز نگهدارد و هم اهمیت نگهداشت طبیعت را به مردم بیاموزد.

او می‌گوید: هر بار که با  همراهانم در تمیز نگهداشت طبیعت اقدام به پاکسازی جنگل از زباله می کنیم با خودم می‌گویم انشاالله دفعه بعد تعداد کیسه ها کمتر و کمتر شود.

نقش آموزش و پرورش در پاکیزه نگهداشتن طبیعت ایران

و امابهترین راه برای ایجاد فرهنگی که مانع سرازیر شدن زباله های مردم به طبیعت شود آموزش و آگاهی است. آموزش می‌تواند نقشی حیاتی در ایجاد احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست و القای شیوه های پایدار در افراد ایفا کند.

مثلا بخش پرورشی آموزش و پرورش باید به دانش آموزان به طور مستمر در مورد اهمیت حفظ طبیعت، پیامدهای تخریب محیط زیست و راه‌هایی که می توانند در حفاظت از محیط زیست کمک کنند، آموزش دهد.

علاوه بر این ایجاد مقررات و جریمه سنگین هم می تواند تا حدی موثر باشد ولی بهتر همان آموزش و ایجاد عشق به طبیعت است.

خبرنگار : آزاده مختاری

 

 

 

 

 

کدخبر: 893310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟