کاهش ۸۰ درصدی حریق در استان گلستان

به گزارش رکنا، نعمت‌الله حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه در فصل تابستان، رویش‌های گیاهی بهاره خشک می‌شوند که همین مسأله احتمال آتش سوزی را افزایش می‌دهد، گفت: گرمای هوا علت دیگر وقوع حریق در فصل تابستان است، از سویی دیگر ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک بین مزارع کشاورزی با عرصه‌های جنگلی و مراتع در گلستان وجود دارد که آتش زدن کاه‌وکلش خود زمینه‌ساز وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی است.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه در سفر نخست رئیس جمهور به گلستان اعتبارات خوبی از محل مدیریت بحران به اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی اختصاص یافت، یادآور شد: ۱۰ میلیارد تومان در اختیار محیط زیست قرار گرفت تا تجهیزات موردنیاز برای مقابله با حریق را خریداری کند.

وی متذکر شد: خوشبختانه گروه‌های مردمی هم تحت عنوان دیده‌بان‌های آتش، همیاران طبیعت و همیاران محیط‌بان همیشه برای کنترل حریق وارد میدان می‌شوند و در نتیجه این هم‌افزایی، وسعت حریق در گلستان طی سال گذشته کاهش ۸۰ درصدی داشت.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با مخاطرات ناشی از زلزله در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: بنیاد مسکن و راه و شهرسازی از جمله دستگاه‌های تخصصی در حوزه مقاوم‌سازی شهری و روستایی به شمار ‌می‌روند و مدیریت بحران در این موضوع نقش هماهنگی و مطالبه‌گری را بر عهده دارد.

به گفته حاجی‌زاده؛ موضوع ناایمن بودن مسکن در بخش شهری و روستایی در جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد از اعتبارات ملی و استانی برای مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها استفاده شود تا در مواقع بحران شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی عضو ستاد مدیریت بحران هستند و در راستای آموزش به کارکنان و جامعه مخاطب خود و همچنین برگزاری مانور اقدام می‌کنند، افزود: سال گذشته حدود ۳۰۰ مانور به همت دستگاه‌های اجرایی در گلستان برگزار شد.

کدخبر: 892884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟