مردی که 2 شیفت کار می کند نه می تواند همسر باشد و نه پدر! / این اقتصاد موجب کم رنگ شدن استحکام خانواده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سیمین یعقوبیان، فعال کارگری، در گفت و گو با رکنا گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در خانواده های کارگری اخیرا با سرعت مضاعفی رو به افزایش است، شکاف های عمیق اقتصادی اعم از تورم ، رکود ، جراحی های اقتصادی و... است که بنیاد خانواده های کارگری را تهدید می کند. 

وی گفت: پدر خانواده که برای تامین معیشت خانواده مجبور است حداقل دو شیفت اشتغال داشته و از خانواده دور باشد، چگونه می تواند نقش الرجال قوامون النساء را ایفا کند. این پدر، نه می تواند همسر باشد و نه پدر! اینگونه ارتباط های ناصحیح در خانواده، مقدمه کم رنگ شدن استحکام خانواده می شود و بالتبع امید به زندگی کاهش پیدا کرده و رشد منفی جمعیت را به دنبال خواهد داشت؛ چراکه خانوارها به خود اجازه نمی دهند که شرایط کنونی خودشان را برای آینده فرزندانشان متصور  شوند.

یعقوبیان تاکید کرد: در چنین شرایطی، والدین نمی توانند نقش همسر بودن را در راستای دستورات دینی ایفاء کنند و این فاصله منجر می شود که فرزندان خانواده در سردرگمی الگوها و قهرمانان زندگیشان مستاصل شوند و یا الگوهای غلطی را سرلوحه زندگی شان قرار دهد و در معرض آسیب ها ونابه هنجاری های اجتماعی قرار گیرند. 

او افزود: برآیند این شرایط، به وجود آورنده جرم های احتمالی است که در جامعه در حال افزایش هستند؛ چراکه تمامی انسانها ذاتا مجرم نبوده اند و عواملی منجر به این شده است که جرم تحقق یابد. درگیری خانواده ها به مسائل اقتصادی و عدم آموزش های تربیتی صحیح در آموزش و پرورش ، فرایندی برای افزایش اعتیاد ، طلاق و... در جامعه خواهد بود. 

این فعال کارگری تاکید کرد: امیدوارم شرایطی فراهم شود که خانواده های کارگران حداقل رفاه نسبی داشته باشند تا والدین بتوانند اوقات فراغتی را فراهم آورند که مهارت های ارتباطی را کسب کرده و در کنار هم در تربیت فرزندانشان که آینده سازان این جامعه هستند موفق باشند و صرفا دغدغه معیشت نداشته باشند.

کدخبر: 889732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟