حواشی جلسه شورای شهر تهران/ احتمال بیکاری 350 کارمند شهرداری/افراد بدون صلاحیت در مدیریت شهرداری مداخله نکنند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، ماجرا از نطق سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد که در نطق خود، انتقال اعتبارات، تجهیزات و مأموریت‌های شرکت کنترل ترافیک تهران را غیرقانونی دانست و توقف فوری و کامل هرگونه اقدام در مورد ادغام مسئولیت‌های این شرکت و واگذاری امکانات و تجهیزات آن به مؤسسه رایانه شهر را خواستار شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خواستار تعیین تکلیف ۳۵۰ تن از پرسنل شرکت کنترل ترافیک شد و با تأکید بر لزوم توقف بی‌درنگ همه ابلاغیه‌های شهرداری تهران در این زمینه و بازگشت این شرکت به وضعیت اولیه به منظور ایجاد اطمینان برای کارکنان، افزود: لازم است از مداخله افراد بدون صلاحیت و مسئولیت در تصمیم گیری های حوزه فناوری اطلاعات و سیستم‌های هوشمند شهرداری تهران جلوگیری شود.

وی خواستار برخورد جدی شورا با ناقضان مصوبات این نهاد و اسناد بالادستی شد و گفت: بدون تعارف، با شرایط پیشِ رو، حرمت شورای شهر از دست رفته است که جای نگرانی دارد و لازم است، همه اعضا برای اینکه احترام شورا حفظ شود، مقابل قانون‌شکنی از جانب هر فردی که باشد، بایستند.

سپس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از برگزاری جلسه هم اندیشی با شهردار تهران به منظور بررسی موضوع خبر داد و در نهایت این جلسه روز گذشته (یکشنبه ۲۷ فروردین) برگزار شد و اخباری مبنی بر ایجاد ۲ کارگروه فنی از سوی شهرداری و شورای شهر برای بررسی موضوع به عنوان نتیجه جلسه به رسانه‌ها اعلام شد اما با انتشار برخی مطالب و توئیت‌ها در فضای مجازی به نظر می‌رسد این جلسه هم‌اندیشی با حواشی همراه بوده است.

در همین رابطه، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: به دعوت رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و معاونان وی در جلسه هم‌اندیشی حضور پیدا کردند و زاکانی هم مباحث و پاسخ خود به نطق تشکری هاشمی را مطرح کرد.

علیرضا نادعلی ادامه داد: در این جلسه، نظرات اعضا مختلف بود؛ برخی موافق و برخی هم مخالف نطق بودند و آقای زاکانی هم فصل الخطاب را نظر شورا قرار دادند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهردار تهران در این جلسه معتقد بود که کاری که انجام می‌دهد، درست، فنی و قانونی است و در نتیجه قرار شد که ۲ کارگروه فنی هر یک با پنج عضو در شورای شهر و شهرداری تهران تشکیل شود تا موضوع را بررسی و نتیجه در جلسه هم‌اندیشی بعدی اعلام شود.

نادعلی یادآور شد: در جلسه هم‌اندیشی بی‌تعارف صحبت می‌کنیم و مطالبی مبنی بر اینکه شهردار تهران جایگاه شورا را قبول ندارند، درست نیست.

کدخبر: 885518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟