گزارش هواشناسی / ایرانی ها بهار را از امروز لمس می کنند!

به گزارش رکنا، امروز در غالب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد. روز شنبه به سبب گذر امواج کم دامنه از روی کشور برای برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد می‌شود که در نواحی جنوب غرب، غرب، شمال غرب و بتدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف خواهد بود.

دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور به جز استان سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت. سه شنبه از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته شده و شدت بارندگی در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود.

یکشنبه نیمه غربی و از جمعه تا دوشنبه نیمه شرقی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر روند دما افزایشی خواهد بود. بعد از ظهر یکشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج و متلاطم است.

کدخبر: 879780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟